Eftersom jag gärna talar innan jag tänker så blir det gärna fel. Därför uppskattas andras mistag. Så känner jag mig inte så ensam... ;)
Här kommer ett från Mariah Carey:
När jag tittar på TV och ser de där fattiga, svältande barnen över hela världen, kan jag inte låta bli att gråta. Jag menar, jag skulle gärna vara så där smal men inte med flugor och död och allt det där.
"Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger 'We shall overcome'." (Birgit Friggebo försöker övertyga en hel sal full med förbannade invandrare om att regeringen förstår deras problem.)
fd vicepresidenten i USA, Dan Quayle skrev:
"Jag var nyligen på resa i Latinamerika, och jag ångrar att jag inte läste mer latin i skolan så att jag kunde prata med folket där."
"Men varför äter de inte bakelser då?" (Marie Antoinette, drottning av Frankrike, när hon fick höra att folket inte hade bröd.)
(Hon heter Silvstedt. Jag upptäckte det själv för bara nåt år sen hehe.)
Hon och jag har samma födelsedag... är det off topic?
A fat woman came into the shoe store today...
Al Bundy
(det är förövrigt vad jag tänker skriva på min iPod när jag väl skaffar en, om det inte blir "Ist deine Tochter 18, bitte?)
Eftersom jag gärna talar innan jag tänker så blir det gärna fel. Därför uppskattas andras mistag. Så känner jag mig inte så ensam... ;)
Här kommer ett från Mariah Carey:
När jag tittar på TV och ser de där fattiga, svältande barnen över hela världen, kan jag inte låta bli att gråta. Jag menar, jag skulle gärna vara så där smal men inte med flugor och död och allt det där.
Klå det om ni kan!
Hon sa aldrig det där, jag tror det var ett skämt från Saturday Night Live. Inte heller citatet från "Slinkstedt" är korrekt återgivet, om jag minns rätt, jag såg programmet där hon sa det. Det var lite annorlunda, om än liknande. Cash is king, men fakta är också kung.
"Jo, de e ju de tjejerna som är mest fitta som klarar av det, och hon är ju en av dem."
Filippa Helmersson, SVT 24, LPGA-touren i lördags kväll efter att Christer Ulfbåge sagt "Tjejerna ska ju spela 36 hål i morgon och det är väl något som borde gynna Annika Sörenstam eftersom hon är en av de mest vältränade på touren."