Regler
1. Leta upp vem som har sagt citatet i föregående inlägg.
2. När du är säker: skriv svaret (länka gärna till källa), samt leta upp ett nytt citat och posta det i tråden.
3. Det ska gå att hitta citatet via nätet, men inte nödvändigtvis via en vanlig sökmotor.
4. Det ska helst gå att lista ut vem det är med hjälp av enbart citatet och lite allmänbildning.
5. Ledtrådar får ges.
Jag börjar:
- Det är positivt att "Carro" får dyngstryk i häck. Man ser att det händer något mellan hennes ögon.
Lol, som skandinav ter det sig lite konstigt att inte kunna skilja på islänska och svenska, but hey, jag har problemer med porugisiska och spanska så det jämnar ut sig
Sidan du försöker komma in på kan visas, men den har inte lust just nu. Det kan bero på att sidan i fråga är helt idiotisk och du bara är dum i huvudet som försöker gå in på den.
Ingen insåg vilken heroisk insats detta var – att det handlade om grävande attackjournalistik.
Jag väntar fortfarande på applåderna och den kollektiva tacksamheten för att jag i alla fall försökte rädda popmusiken. Sedan den natten är jag dessutom officiellt bannlyst från alla framtida konserter och evenemang som på något vis kan härledas till Oasis.
Har jag fått några bragdmedaljer? Något slags diplom? Har någon föreslagit att jag ska adlas? Eller ens kastat ett gäng hedersgrammisar efter mig? Självklart inte.
Vad får jag i stället? Ett nytt Oasis-album.
Jag skulle titta på film så jag drog in tv'n som står i vardagsrummet och kopplar in tv-out kablarna. Efter filmen så vrider jag tillbaka tv'n ut till sin plats, precis utanför min dörr. Men jag glömde såklart ta ur kablarna och t.o.m stänga av tv'n. Efter en stund så drog jag på en sådan där snuskfilm som jag satt och kollade på samtidigt som jag surfade runt på sådant där vad det nu heter. Ja ni vet. Eftern en dryg timme så stängde jag ner allt och gick ur rummer för att gå på dass och med all förvåning så satt halva min släkt där i vardagsrummet och åt middag. Dom kollade lite konstigt på mig så jag stannade till och jag vände på huvudet och såg min skrivbordsbild där på tv'n. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag vände håll och låste in mig på rummet resten av dagen. Ingen har sagt något om detta till mig, men tänk att dom satt där och åt middag till detta utan att säga till mig.