webForumDet fria alternativet

Jysk är dagis

Småprat

24 svar · 1 574 visningar · startad av Sico · sida 2 av 2

Frågan, av Sico

Jag köpte ett soffbord på Jysk som var av beställningsvara. En vecka sa dom att det skulle ta innan bordet kom in, men det tog tre veckor. När jag hämtade paketet så hade dom öppnat det och packat in det igen så det såg ut som en handgranat hade exploderat i paketet. Jyskkärringen säger: "Oj, egentligen får vi inte sälja paket som varit öppnade, men det står ju OK här på sidan". När jag kommer h

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

:stefan: skrev:

Mika3l skrev:

Jysk är ju värdelösa vad det än gäller!
Det räcker med att se tv-reklamen för att förstå att man inte ska handla där... :OO

Helt rätt!
Sämre jävla krystad tv-reklam får man leta efter... :bla

Nån hurtbullegubbe sitter och låtsas tuta en jingel i sin bil och dåren som lastar av madrassen (eller vad det är) bränner av världens mest krystade leende och tvingas dessutom göra tummen upp... Ta bort! :x

Bedrövlig, indeed.
Tyvärr går den hem i stugorna.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Bire skrev:

Ikea är budget, inte lågbuget som Jysk.. Ikeas kvalitet kan inte jämföras med Jysk, det vore banne mig lagbrott.

Ikea för 15 år sen var lågbudget.

Right on.
Jysk är vad IKEA var för 25 år sen. Riktig skit. Men ibland duger skit också. :) Har själv köpt lite grejer där, bl.a. en kontorsstol för 500:- som har så tunn dyna i sitsen att man får värk i i skinkorna efter en kvart.

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Jag fick lurat till mig 2st extra bordsskivor som jag skapade 2st hyllor av. Så det blev ju rätt bra till slut ändå :)
Bordet har jag nu haft i 2 år och det har fått mycket stryk av vätska, värme, stötar osv men har inte fått ett enda märke. Bra kvalitet faktiskt, synd att det skulle vara så jäkla svårt att få köpt skiten bara. Men jag har inte handlat en pryl på Jysk efter detta.

IKEA säljer också en jäkla massa skit, men man får ju som sagt vad man betalar för.

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Det har nu blivit torsdag och jag tog tag i saken själv och ringde upp lokala Jyskbutiken och frågade snällt och vänligt vart soffan är.

Personen i andra änden rotade runt lite, återkom senare och sa att den ärligt inte fanns men att han nu fixar så att en körs hem till mig i morgon men eftersom jag jobbar hela dagen och kvällen så har vi nu sagt måndag och den kommer då mellan 15-18 och körs ut av JetPak.

Har dom fått rädsla i sig och superbudar soffan för att slippa läsa om sig själva på wF?

Jag väntar med spänning till måndagskvällen och återkommer med vad som är fel då.. :)

Jysk = Jedrans Ynkliga SoffKlantar ? Slå igen bara...

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Sagan fortsätter... :)

Fick soffan idag med JetPak. Två stora bökiga paket. Öppnar upp lite försiktigt för att se att det är rätt färg. Packar upp allt, ser monteringsanvisningen som inte riktigt överrensstämmer med den varan jag köpte (på anvisningen fanns en schäslong). Men den fanns inte med i paketet så det är bara soffan. Rätt hittills.

Bra, vart är benen och skruvarna/småkraffset?
Benen hittar jag i en påse fastknuten "innuti" soffan, öppnar men hittar inga skruvar. Gräver igenom hela soffan men hittar dom inte...

Nu väntar jag på att Jysk ska kolla om dom har några hemma "annars måste dom beställa hem". Får besked under dagen...
Underbart!

Slå igen det bara!!

-----

editering/tillägg 18:51
Orkar inte skriva ett nytt inlägg.

Efter ett par samtal så hade dom hittat skruvar till mig och dom frågade om jag ville hämta eller att dom skickar. Jag sa att jag kommer och hämtar det så kan ni dra av frakten p.g.a. allt strul.

På plats fick jag skruvarna, frågade om kompensationen, efter lite ropande i walkie-talkien så fick jag tillbaka lite pengar... 150:- av dom 299:- jag betalade i frakt. Jag höll käft och åkte hem, byggde ihop soffan och allt verkar hålla ihop.
Fr.o.m. nu sätter jag inte min fot i Jysks butiker om jag inte behöver göra det i jobbet!

Jysk = (n) (n) (n) (n) (n) av (y) möjliga.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)