webForumDet fria alternativet

Jysk är dagis

Småprat

24 svar · 1 574 visningar · startad av Sico

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg
Frågan#1

Jag köpte ett soffbord på Jysk som var av beställningsvara. En vecka sa dom att det skulle ta innan bordet kom in, men det tog tre veckor.
När jag hämtade paketet så hade dom öppnat det och packat in det igen så det såg ut som en handgranat hade exploderat i paketet. Jyskkärringen säger: "Oj, egentligen får vi inte sälja paket som varit öppnade, men det står ju OK här på sidan".
När jag kommer hem ser jag att det blivigt 2st repor på bordsskivan och jag ringer och klagar. Dom beställde en ny skiva till mig och bad mig vänta 1-2 veckor.
Jag har nu ringt varje fredag, då deras leveranser kommer, i över 2 månader och klagat. Idag ringde dom och sa att dom inte kunde beställa en ny skiva för varan har utgått.
De sa även att jag kunde ju fått den skivan som fanns på visningsbordet, men att dom hade slängt det.

Nu erbjuder dom mig att få pengarna tillbaka om jag lämnar tillbaka bordet, men jag vill fan ha pengarna tillbaka trots att jag behåller det. Dom kommer väl ändå bara slänga bordfanskapet.
Helvete va less jag blir på Jysk.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jysk är ju lågbudgetställe nummer 1.. Handlar man möbler där får man räkna med antingen att leva med skräp eller att leva med strul.. Allt är ju skit där.

Man ska väl för fan kunna gå in i vilken affär som helst och köpa deras varor utan problem.

Ja, man tycker det..

Jag jämför Jysk med OnOff, Expert, Siba etc.. Amatörer mao.

Btw..: "Köpa billigt, köpa dyrt..."

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Man får vad man betalar för...

Aldrig Jysk igen säger jag bara. Jag trodde inte det gick att driva en verksamhet med sådan urusel service. Ska dit och skälla på dom imorgon, få se vad vi kommer fram till.

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Det finns ett ryskt ordspråk som lyder "jag har inte råd att köpa billiga skor", ganska passande? ;)

Jag håller med om att Jysk är skräp, jag kan inte komma på något som jag köpt där som jag har kvar i min ägo idag.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Var handlar Bire? Eller bygger han själv?

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Så...ring till deras huvudkontor och klaga lite.

bassebhu skrev:

Var handlar Bire? Eller bygger han själv?

https://www.backlundsmobler.se <- Där eller IKEA beroende på vad jag är ute efter.

Har väl kanske köpt nånting på MIO eller liknande i mitt liv med..

haha, Bire.
IKEA är inte något lågbudgetställe då eller? haha

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Sico skrev:

haha, Bire.
IKEA är inte något lågbudgetställe då eller? haha

Well. man får ju sakerna direkt iaf, utan repor!

Direkt? Nja. Jag fick vänta 5 veckor på ett bord.
Men ikea är inte dagis, det är bara budget.

Ikea är budget, inte lågbuget som Jysk.. Ikeas kvalitet kan inte jämföras med Jysk, det vore banne mig lagbrott.

Ikea för 15 år sen var lågbudget.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Jysk är ju värdelösa vad det än gäller!
Det räcker med att se tv-reklamen för att förstå att man inte ska handla där... :OO

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Mika3l skrev:

Det räcker med att se tv-reklamen för att förstå att man inte ska handla där... :OO

De har catchig jingel iaf :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Catchig och catchig.. Den får mig iaf att vilka slå till folk som sitter i bilar och viftar med Jysk-påsar! §e :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Mika3l skrev:

Helt rätt!
Sämre jävla krystad tv-reklam får man leta efter... :bla

Nån hurtbullegubbe sitter och låtsas tuta en jingel i sin bil och dåren som lastar av madrassen (eller vad det är) bränner av världens mest krystade leende och tvingas dessutom göra tummen upp... Ta bort! :x

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

När vi ändå spyr lite galla över Jysk så vill ju jag så klart vara med på ett hörn :)

Tittade i ett reklamblad från Jysk för ett bra tag sedan och såg ett litet tv-bord/bänk för bara 250:-. "Vajjert" tänkte jag, ett sånt skulle jag behöva/vilja ha till min lilla tv i mitt rum. Bordet hade hjul, var i trä och såg inte ut att vara någon större fara med det. Vad gäller kvalitén kan jag inte säga nått för...
... när jag kommer till vår lokala butik, tittar runt och hittar ett demoex utav bordet. Glor lite extra, klämmer och känner. Sen ropar jag på en anställd och frågar om dom har det där bordet på lagret.
"Nej, det har tagit slut" får jag höra. Jaha, det är ju ganska normalt att enkla billiga saker går åt som smör i solsken efter ett tag, nu är det bara så att vi var i butiken samma dag som reklambladet kom!!
Vi sa det till snubben som vi pratade med och han brydde sig måttligt. Jag tror han sa att dom beställer in nya sådana till nästa vecka.
Undrar om dom fick in bordet/bänken då för vi har nu infört en bojkott på kära Jysk efter deras aningen taffliga beteenden...

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Håll i hatten nu bumpar vi tråden lite :)
Ser att jag får skylla mig själv eftersom jag tydligen bojkottade Jysk men okej...

Hittade en soffa (egen lya måste ju ha en soffa också) till skapligt pris i annons och gled in för att titta och sitta lite. Finemang tänkte jag och kollade läget med dom i kassan. Inget hemma (nehe, vilken överraskning) men det beställer dom och jag kollade då möjligheten med hemkörning. Visst, för ett par hundra extra så kör dom hem den.

Nu har det gått två veckor, i onsdags ringde dom och sa att soffan kommit på plats och frågade när utkörningen skulle ske. Beställde för fredag, dom lade då till sin helt klart bästa tidsangivelse - mellan 15-19.
15:15 idag (fredag) ringde dom från Jysk och då tänkte jag att dom faktiskt var snabba, för vem orkar vänta till mitt i natten och ta emot en soffa. Nej du...

"Soffan vi tänkt köra hem till dig i dag finns inte tyvärr, den soffan som paxats är istället en hörnsoffa, men du skulle väl ha en 2-sits soffa?"
Nu får vi väl se, onsdag hoppas dom få in soffan dom beställer igen.

Nej det får nog vara nog efter detta, Jysk kan gärna få slå igen...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)