OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggSka sitta på tåg ett längre tag idag och det är alltid lika tråkigt.
Så nu vill jag ha tips på saker jag kan göra för att få tiden att gå snabbare.
Det finns ingen täckning så det går inte att snacka i mobil eller surfa via mobilen.
Ibooken är med och den hjälper mig att fördriva lite av tiden genom lite tv-serier. Men jag pallar aldrig mer än nån timme sen blir det för tråkigt.
Så jag vill fördriva tiden samtidigt som jag lär mig något.
Det hade varit gytt om det funnits något som gjort att jag hade lärt mig lite om geografi. Jag kan inte placera nån stad i världen på en karta och kan knappt peka ut Sverige på en världskarta. Jag har inte tillgång till någon kartbok men det kanske finns nån riktigt högupplöst bild på nätet man kan tanka hem och titta på nån timme och tävla lite med sig själv?
Annars är jag alltid intresserad av att läsa mer om xhtml, css, men isf vill jag bara läsa inte sitta och trixa mig fram, då blir jag bara åksjuk och det uppskattade inte snubben som satt bredvid mig sist.
Annars kasta hit lite allmäna tips. Ett måste är nästan att jag kan lyssna på ipoden samtidigt eftersom jag inte pallar sitta stilla utan musik.
kärlek!
Ps. denna tråden kändes alldeles för lång och tråkig så för att återgå till mitt omogna jag så kan jag meddela att jag satt och bajsade samtidigt som jag skrev allting. Ds.
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Du har ju poden och booken så, det ska väl inte bli några större problem. Fixa en skön långfilm istället för serier annars kan du ju köpa den nya tidningen KING. :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
caze skrev:
Du har ju poden och booken så, det ska väl inte bli några större problem. Fixa en skön långfilm istället för serier annars kan du ju köpa den nya tidningen KING. :)
Men jag orkar inte sitta framför booken så länge när tåget rör sig, då bara kräks jag. poden är min bästa vän men jag är som en treåring och måste sysselsätta mig med något samtidigt som jag lyssnar på musik, i vanliga fall brukar jag sova men det har jag redan gjort för mycket och snus, cigg, koffeintabletter och kaffe är ingen bra mix om man vill kunna somna lätt.
Mitt bankkonto säger nej, bestämt nej till KING. hade precis råd med biljetten hem, så nästa tråd jag skapar kommer handla om hur man överlever 17 dagar på 6 paket nudlar.
Ps. Är King något bra annars då? Ds.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggI ditt fall hade jag nog släpat med mig lite faktaböcker, alternativt försökt att komma över en kartbok och pluggat lite geografi. Bara med en kartbok kan man ju sysselsätta sig flera timmar.
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Blir du åksjuk så lätt? :(
Annars är det väl chill med poden som gäller.
Okkido skrev:
Ps. Är King något bra annars då? Ds.
Jorå, den är schysst, med tanke på att det är den ända svenska modetidningen. Synd att tidningarna ska vara så satans dyra en pocket är ju för tusan billigare. Borde kosta som veckotidningarna tycker man med tanke på annonsintäkterna och allt annat borde de klara det.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggDryden; har ingen möjlighet att ta med någon kartbok, då jag bara hittar en kartbok här hemma och den vill nog mina föräldrar behålla. Därför jag tänkte om det fanns en schysst PDF eller dylikt med bra bilder och namn på städer.
Caze; har aldrig blivit åksjuk innan i hela mitt liv. Sen berättade min mamma tror jag att hon blir åksjuk när hon läser saker eller sitter vid en dator när hon åker bil eller tåg, och så började jag tänka på varför inte jag blev det, sen dess blir jag åksjuk. Likadant när några kompisar berättade att de hade problem att pissa vid pissoarer när andra folk var i närheten, jag har aldrig haft problem med det men sen de berättade det så kan jag inte pissa när det är annat folk nära. Vad är det för fel på mig? :D Fan att inte samma sak fungerar när nån säger att de mår illa av snus :(
Annars har jag alltid lite gamla Café liggande här hemma, kanske borde se vad som var fränt att ha på sig 99 :D
Ps. Har laddat hem ett tiotal grafiska profiler och manualer så nu har jag alltid något att läsa iallafall. Och 456 Berea Street's xhtml och css guide, även om den känns väldigt väldigt basic Ds.
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Okej, låter rätt komiskt men kan inte vara så kul! ;) :e
Precis, ta med ett par gamla café det är alltid kul och läsa lite gammal, man hittar alltid något att läsa som man glömt eller inte läst/tänkt på länge... :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggAllting är räddat, hittade en körskolebok, ska börja plugga lite teori :D
Hoppas inte allt för mycket ändrats sen '98.
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Ladda ner nån konsert och sitt och titta på. Då gör det inget om du måste kika ut genom fönstret ibland heller. :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggHemma. Det var lugnt, det satt en söt tjej på tåget.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Okkido skrev:
Hemma. Det var lugnt, det satt en söt tjej på tåget.
...så du läste i kartboken som dina föräldrar mot alla odds lånade ut?