webForumDet fria alternativet

Vilken ikea-möbel är du?

Småprat

57 svar · 2 674 visningar · startad av missModesty

Medlem sedan apr. 2005254 inlägg
Frågan#1

Jag hittade mitt gamla favorit-test och konstaterade att jag fortfarande är sittkudden pösig :)

http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=226&a=1455

Så var är alla speglar Riska, golvlampor Skyar och bokhyllor Billy som jag ska passa ihop med???

Men alla diskställ Grundtal ska hålla sig undan om det inte är catfight ni är ute efter ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Du är fåtöljen BARKARBY!

Woho!

Fåtöljen BARKARBY trivs bra med golvlampan SKYAR, även om viss konkurrens lätt kan uppstå. Deras relationer tenderar att bli lyckliga, intensiva men alltför korta. För ett mer hållbart samliv är en relation med matbordet NORDEN att föredra. Ett sådant förhållande bygger mer på djup respekt och beundran. Ett tips för att få NORDEN intresserad är att tona ner självgodheten och låta glädjen och energin komma fram. En del BARKARBY-fåtöljer dras dock till motsatsen; bokhyllan BILLY. Sådana relationer kan bli mycket lyckade men för det flesta BARKARBY är BILLY någon de lättare uppskattar på distans.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Du är golvlampan SKYAR!

Golvlampan SKYAR är glad, ambitiös, varm, verbal och social, men också rastlös och melankolisk. Golvlampan besitter ofta en speciell utstrålning och de egenskaper som gör att man inom den här möbelgruppen ofta finner pop- och filmstjärnor och toppolitiker. Tyvärr inser många golvlampor inte sin potential på grund av blyghet och stark självkritik. Ett tips till SKYAR är därför att varva ner och lyssna mer på sig själv, inte bara hasta runt. Utan riktning blir golvlampan SKYAR snabbt vilsen och olycklig (lyssna och lär av tv-stället OBSERVATÖR).

Golvlampor gillar partyn och andra tillställningar där de får utlopp för sina sociala talanger. För golvlampan själv kanske det inte står helt klart men alla runt omkring vet att dessa typer är en centralpunkt. Det ska inte heller stickas under stol med att SKYAR blir smickrade av den uppmärksamhet som de tilldelas.

Kända golvlampor är filmstjärnor som Marilyn Monroe och Will Smith.

Karriär
Golvlampan SKYAR når alltså ofta just till skyarna. Även inte alla SKYAR kan bli Marilyn Monroe har de ett exhibitionistiskt drag och en artistisk ådra, vilket gör att de ofta återfinns i lokalrevyer, dansensembler eller coverband.

Relationer
En SKYAR är svårimponerad och varken hallspegeln RISKA eller matbordet NORDEN göre sig besvär. Dessa framstår som tillgjorda, på gränsen till löjliga i en golvlampans ögon. Däremot faller ofta SKYAR för någon med motsatt personlighet, som diskstället GRUNDTAL, bokhyllan BILLY och fåtöljen BARKARBY. Dessa relationer erbjuder den kortvariga spänning och passion som SKYAR ständigt söker. Men på längre sikt leder dessa förhållanden till rastlöshet och dramatiska uppbrott. En varaktig spänning och passion finner däremot SKYAR hos sittkudden PÖSIG. Deras möten leder ofta till kärlek och ibland ända fram till altaret.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag är likadan som du Okkido, ska vi bli poolers :q :e

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg
Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

missModesty, legis is asking you out :e

IKEA skrev:

...TV-stället svingar gärna en bägare tillsammans med sittkudden PÖSIG...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Trea på Barkaby

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Medlem sedan apr. 2005254 inlägg

missModesty, legis is asking you out

Och vem kan tacka nej till att svinga en bägare??? Jag är ju en sittkudde Pösig trots allt :birp

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

magnusfeldth skrev:

Trea på Barkaby

Numero 4 här :h

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Billy i mörk fanér! That's me!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Du är TV-stället OBSERVATÖR!

Tv-stället OBSERVATÖR beskrivs av vännerna som en god lyssnare, vass iakttagare och snabbtänkt person. Ovännerna ser däremot OBSERVATÖR som en vaksam, misstänksam och skvallrig person med visst kontrollbehov. Den här kritiken bekommer dock inte TV-stället särskilt mycket, du vet var du har dina vänner och fiender. Framför allt vet du var du har dig själv. Andra viktiga karaktärsdrag hos TV-stället OBSERVATÖR är självinsikt, distans, individualism och humor. I mörka perioder drabbas TV-ställ ofta av dysterhet följt av inget-förvånar-mig-längre-längre-känslor. I dessa stunder ska TV-stället OBSERVATÖR särskilt noga passa sig för en von oben-attityd gentemot sina vänner. Inget är så riskabelt som att ta sina vänner för givna.

TV-stället kanske inte skulle erkänna det, men faktum är att de gillar skvaller. Talesättet lyder: "Ett TV-ställ vet att något har hänt innan det hänt." Vill du få veta det först, prata med ett TV-ställ OBSERVATÖR.

Ett känt TV-ställ i historien är August Strindberg.

Karriär
Bland TV-ställen OBSERVATÖR finns flera yrkesgrupper. Den ena sorten är artister, konstnärer och kreatörer. Drivna av en pockande rastlöshet och lust att upptäcka det nya blir de inte sällan framgångsrika. Den andra kategorien TV-ställ är mer utpräglade lyssnare och ägnar sig åt yrken som socionom, psykolog, präst och sjöfartslots.

Relationer
TV-ställ kan vara härliga och impulsiva, för att inte säga briljanta, i det sociala livet, men också misstänksamma och distansierade. På ytan kan deras relationer därför se ganska trassliga ut. Men ett TV-ställ vet innerst inne vad som är bäst för henne/honom. Och att inte följa sin inre röst vore ett otänkbart självbedrägeri för det självständiga TV-stället OBSERVATÖR.

TV-stället svingar gärna en bägare tillsammans med sittkudden PÖSIG.
Hon/han har dessutom intuitivt god kontakt med diskstället GRUNDTAL.
Där golvlampan SKYAR lyser upp med sin närvaro hittar du säkert ett TV-ställ i något hörn, där det står och njuter i golvlampans sällskap. Golvlampans mer ytliga egenskaper ger TV-stället dess lystmäte av skvaller och skandaler.
På kärlekens område gör OBSERVATÖR bäst i att uppvakta matbordet NORDEN eller hallspegeln RISKA för att få en riktigt häftig upplevelse.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Hallspegeln Riska

Du och jag mrblonde. :)

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

hypatia skrev:

Hallspegeln Riska

Du och jag mrblonde. :)

Räkna med mig också ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Du är matbordet NORDEN!

:bire

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Dryden skrev:

Billy i mörk fanér! That's me!

*nickar instämmande* :e

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

missModesty skrev:

missModesty, legis is asking you out

Och vem kan tacka nej till att svinga en bägare??? Jag är ju en sittkudde Pösig trots allt :birp

Får man följa med :q Här är en OBSERVATÖR till. :bire

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Okkido skrev:

Du är fåtöljen BARKARBY!

Woho!

Fåtöljen BARKARBY trivs bra med golvlampan SKYAR, även om viss konkurrens lätt kan uppstå. Deras relationer tenderar att bli lyckliga, intensiva men alltför korta. För ett mer hållbart samliv är en relation med matbordet NORDEN att föredra. Ett sådant förhållande bygger mer på djup respekt och beundran. Ett tips för att få NORDEN intresserad är att tona ner självgodheten och låta glädjen och energin komma fram. En del BARKARBY-fåtöljer dras dock till motsatsen; bokhyllan BILLY. Sådana relationer kan bli mycket lyckade men för det flesta BARKARBY är BILLY någon de lättare uppskattar på distans.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

bewern skrev:

Får man följa med :q Här är en OBSERVATÖR till. :bire

Ja, men du får bara titta på :P

309 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
165 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
158 ms — ändringar (db)