Se det som så att du kunde suttit nånstans utan en mailserver, utan tak över huvudet och vara förbannat hungrig...
Eller så ser du det som att jag nu sitter och dricker pommac å äter majschips och kollar på Thats 70's :e
japp det accepteras, jag hade hellre legat i min säng med min familj(med 2 små barn blir det faktiskt hela familjen som ligger i sängen vare sig man vill eller ej :e ) eller suttit i en bar med polarna o halsat öl :e
nehe, bara 14 GB av 2-3 kb mail kvar att kopiera, lär ju ta en stund, om man skulle bege sig till 7-eleven sveavägen-odengatan o ta sig en kaffe i en timma eller tre...
Had stått ut med det om det hade varit 10-15 filer som tog upp 14 Gb, då hade det inte tagit sån tid men några hundratusen mail tar sån j*kla tid att kopiera :(
Lider med dig, har precis ominstalerar min egen burk idag, 40-50gig med småfiler tar evigheter att flytta fram och tillbaka.
Fast det kunde varit värre, du kunde ha upptäckt att backupen var korrupt ;)
backup? :e det är från huvudmailservern för kunder med windowskonton, den är nerstängd för in och utgående mail för att jag ska kunna kopiera allt och få upp den nya servern, den gamla blev aningen seg när antalet användare gick över 5000 :e
Så nu är det en dubbelpropp som åker upp istället.
Du kan få några slumptal av mig som jag har hittat på själv (blundar och trycker på numpaden): 748, 14, 52, 57, 4, 65 och 98. Nu valde jag i och för sig själv hur många fingrar jag försökte trycka med, så antalet siffror är ju inte riktigt slumpvalda... attans.
Stick till falafelkungen och ta dig en riktigt fin kebabtallrik ;)
Sen gå vidare till Sleven och ta dig en fin kaffe och en gullig muffin. Sen kan du gå till inferno online och gejma lite med andra nightgibbare sen bege dig tillbaka till serverhallen :)
Eller kanske stanna på hardrock café och ta en öl?
Finns mycket man kan göra runt Sveavägen/odengatan nattetid. :)
nehe, bara 14 GB av 2-3 kb mail kvar att kopiera, lär ju ta en stund, om man skulle bege sig till 7-eleven sveavägen-odengatan o ta sig en kaffe i en timma eller tre...
Had stått ut med det om det hade varit 10-15 filer som tog upp 14 Gb, då hade det inte tagit sån tid men några hundratusen mail tar sån j*kla tid att kopiera :(
Undrar hur lite det hade varit om det inte hade funnits spam bland mailen. Tyvärr är det väl så att en rätt stor del av tiden går åt till att kopiera mail som ingen i alla fall är intresserad av. :(
Du kan få några slumptal av mig som jag har hittat på själv (blundar och trycker på numpaden): 748, 14, 52, 57, 4, 65 och 98. Nu valde jag i och för sig själv hur många fingrar jag försökte trycka med, så antalet siffror är ju inte riktigt slumpvalda... attans.
Undrar hur lite det hade varit om det inte hade funnits spam bland mailen. Tyvärr är det väl så att en rätt stor del av tiden går åt till att kopiera mail som ingen i alla fall är intresserad av. :(
Vi stoppar ca 7000 spam/virusmail om dagen på den servern enbart via RBL ändå slinker det igenom enorma mängder :(
Borde vara skottpengar på spammare och folk som gör virus x(
Blev inge odenplan, det blev det nya kontoret, mindre folk godare kaffe och datorer nära till hands :e
japp, ingenstans utan bilen :e
Det slog mig precis att vi har öl, vin och whisky här på kontoret, synd bara att jag måste ner till serverhallen igen :(