webForumDet fria alternativet

Historian om Handsken!

Småprat

13 svar · 1 714 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Det jag nu tänker berätta är sant. Jag har inte själv sett den beryktade handsken, men hört många berättat om honom, och jag har suttit och garvat åt denna handsken i timmar, om man lägger ihop alla gånger!

Vänner, jag ger er HANDSKEN!

Jag bor i Linköping. Tidigare har jag bott i Stockholm, där finns det många wackos. Jag tror inte jag hittat så många wackos i Linköping, mer än brännvinsbosse, men för ett tag sedan fick jag höra om just handsken.

"Handsken" som han då kallas, har tydligen fått namnet p.g.a. hans fetisch för handskar. Tydligen brukade han stjäla handskar, för att sedan ha på sig dom. Självfallet hade han inte riktigt alla chips i påsen, eller alla hästar i stallet om ni så önskar.

Anyway, handsken skulle tillslut sno ett par vita handskar, och som bekant har personer som dirigerar i trafiken också vita handskar. Det handsken gör är då att ställa sig på en utvald väg, och sedan börja dirigera förbipasserande bilar. Tillslut kommer en lastbil, som uppmärksammar handsken (både personen och hans handske på handen...) och resultatet av detta blir en lastbil i diket.

Handsken är idag död. Han blev påkörd. Antagligen under en av hans dirigeringskupper. I hans lägenhet hittades även en säck med stulna handskar.

Handsken finns. Eller fanns. Det ÄR en sann historia. Flera av mina kompisars föräldrar har berättat om honom. Jag vet inte om det sistnämnda med säcken är sant, men det skulle inte förvåna mig.

Det är egentligen en sorglig historia om en man som inte mådde bra. Men ändå är det så förbannat kul att jag inte kan hålla mig för skratt var gång jag påminns om handsken.

R.I.P HANDSKEN!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Re: Historian om Handsken!

magnusfernstrom skrev:

Självfallet hade han inte riktigt alla chips i påsen, eller alla hästar i stallet om ni så önskar.

Personligen är jag mer för uttryck som:
- inte alla indianer i kanoten
- inte alla paddlar i vattnet
- inte alla skruvar till sin Billy (tänk ikea)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

jag saknar en hanske... *hum*

Det KAN ha varit han. Han älskade handskar. :)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Det var nästan så att jag grät en krokodiltår.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med bassebhu alternativt forumledare@webforum.nu.

bassebhu
Moderator, webForum

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Re: Historian om Handsken!

magnusfernstrom skrev:

...Handsken är idag död. Han blev påkörd.

Han blev plockad - plockhandsken? :OO

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

PersianBulldog skrev:

:birp

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med bassebhu alternativt forumledare@webforum.nu.

bassebhu
Moderator, webForum

PersianBulldog: Alltså, fyfan vad kall. :(

Min polares farsa berättade detta; "Handsken" brukade komma till deras jobb och fika med dem, och sno smörgåstårta. Sedan när han fått en kopp kaffe av dem, och en kaka eller nåt, gick han in i köket för att "tvätta av smulorna från händerna". Jag vet inte om han hade handskar på sig, men det spelar egentligen ingen roll, för han ljög om att han skulle tvätta sig om händerna.

När han hade lämnat dem, gick alla in i köket. Allt var i sin ordning, bara att diskhandskarna var borta!

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

:(

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jaha? :q

carl_x skrev:

Jaha? :q

Japp!

Har fått reda på mer information. Han gillade att stå och dirigera saker på byggplatser visst, såsom containrar som skulle släppas ner osv. En gång drev han omkring på en byggplats, och satt i en container. Det som hände var då att han blev inlåst i den över helgen. :(

Han brukade även kissa på dörrar. En annan känd historia om honom, är den gången han köpte en hamburgare, kissade på den, och lämnade tillbaks den.

Hmm, Handsken...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Ingmar Bergman?

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)