webForumDet fria alternativet

Dykare?

Småprat

43 svar · 2 226 visningar · startad av Zaiman · sida 3 av 3

Frågan, av Zaiman

Själv är jag nöjesdykare. Finns det fler här?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2007522 inlägg

jag har faktiskt aldrig dykt med snorkel.... men så e jag ju inget pro heller:P

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Visst kan den kännas ivägen. Men det finns tillfällen man önskar den satt kvar på plats.
Som den gången jag skulle snorkla med Delfiner och snorkeln låg kvar i väskan. Småirriterande att kippa efter luft mellan varven för att kunna filma dem. Det blev iaf bra film trots snorkel i väskan. Men vid tillfället svor jag åt att jag lämnat den i väskan.

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Qimen skrev:

http://www.4sjostridsflj.mil.se/rojdyk/article.php?id=6960
Så huvudsakligen minröjning. Väldigt tuff och bra utbildning man fått men det har krävt en hel del av en. :)

Grymt. Låg på berga på båt. När man än kom in genom grindarna (natt som dag) så sprang röjdykarna runt i flotans fina blåa tränings-overaller och gjorde armhävningar eller bar omgring på en jättelik fender. Sen släpade dom runt tunga saker hela tiden också.. hehe. Verkar vara en riktigt riktigt krävande utbildning!

Själva har jag bara tagit Padi scuba diver, tänkte bygga på till ow nästa gång. Tog det på Malta, har inte något att jämföra med men det var fantastisk dykning där i alla fall :)

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

OT: Jahopps.. Då var det dags för årets uppfräschning av kunskaperna. Staff weekend lysekil :)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)