Frågan 8 apr. 2005 09:38 #1 Såg på Leno imorse om fenomenet Googlewhack.
Googlewhack går ut på att söka med Google på två ord och om man bara får en enda träff så har man hittat en Googlewhack.
Tydligen finns det en kille som åker jorden runt och besöker personer som har hemsidor som innehåller googlewhacks, och håller sedan föredrag för fulla salar där han berättar om sina upplevelser under dessa resor.
Har redan hittat en googlewhack:
tubsockor + cykelställ
Uppdatering: På mitt första försök efter länken ovan fann jag ytterligare en: ostmacka + likkista
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Den här sidan kanske kan dyka upp? :(
sneeze Medlem sedan dec. 2002 1 804 inlägg Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg M mrblonde Medlem sedan aug. 2001 2 349 inlägg som sagt, det skall vara engelska ord som finns i bestämd form i någon ordbok. Annars blir det ju lite lätt...
C colione Medlem sedan juni 2001 4 421 inlägg Sökte innan jag läste reglerna:
statsministerns rövhål
Endast en träff...samt att jag hittade en väldigt konstig berättelse frpn någon bok på den länken.
va, det var bara en när jag körde den i förrmiddags?!
Jag tycker att vi skall tillåta svenska ord i vår googlewhackning!
sneeze Medlem sedan dec. 2002 1 804 inlägg Det är snäppet roligare om det är 2 ord man skulle kunna sätta i
ett sammanhang. Som mitt då, alltså.. :OO
M MatsJ Medlem sedan apr. 2004 459 inlägg sneeze Medlem sedan dec. 2002 1 804 inlägg När vi ändå är inne på djurvärlden så kan ju alltid en
trippad älg vara rolig att titta på.
:h