Spindelleden fixar du själv med lite allmän händighet och en Haynesbok medan tvärbalken skulle vara överkurs för mig iaf.
Kolla på 240-klubbens forum - nivån är lite fjortis ibland, men kunnandet är rent enormt! Den siten har räddat mig från många höga verkstadsräkningar. :)
För övrigt har jag inte mycket till övers för Bilprovningen - förra året klagade de på att min dragkrok kärvade och inte gick att fälla in. Konstigt, den är fastsvetsad! :bla
Nja.. tanken är att jag skall lämna iväg den eftersom att
jag jobbar typ alltid och känner i princip 0 bilkunniga folk.
Ett pris mellan tummen och pekfingret hade räckt för att få
mig att bestämma mig för att antingen punga ut slantarna
eller låta BinLaden öva "planecrashing" på den.
Handlar det om 1-2000:- eller 4-5000:- borde säkert någon
kunna svara på.
Tja, själva spindelleden på Mekonomen (Hick, sa jag det där svärordet verkligen???) kostar väl kanske typ 200:- eller mindre.. Byteskostnad typ 300:-.
Materialet att laga balken nån hundring typ, men själva jobbet med att svetsa drar iväg tyvärr, om du ens får en verkstad att greja det. I Falun finns det max 1 verkstad som ens tar rostjobb längre.
Räkna med flera tusenlappar, kanske uppemot 4 om nån ens vill ta jobbet.
Nej, ingen större.. Men å andra sidan kan han få 600.- för liket om vi pressar den åt honom.. Kanske kan vara en bättre ekonomi? ;)
Nja.. jag har precis lagt ner 5K på den. Nya däck och nytt avgas-
system så det blir nog att få detta fixat med om det skall bära sig.
Bilen kostade mig 5K i inköp och är fin som ny undertill bortsett
från tvärbalken. 20K mil är heller inget för en volvo + att den har
full servicebok i övrigt. (företagsbil innan)
Skroten blir det nog inte tal om i första taget iaf. :)
Nån borde väl känna nån som... det står ju miggar i vart och vartannat garage numera. Vad det kommer kosta beror ju även på hur pass rostigt det är runt om. Att bara peta dit en plåtbit över hålet är ju lätt fixat och det borde inte kosta mer än nån tusenlapp hos nån hemmafixande polares polare. :)