webForumDet fria alternativet

Konvojkörning borde bestraffas!

Politik & samhälle

8 svar · 645 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

Satt o körde hem från Göteborg i går & kom i kapp lastbilar hela tiden, jag begriper inte vad som susar i skallen på dessa puckon som kör lastbil med släp & alltid måste ligga med max 4 meters lucka till nästa lastbil efter småvägar, det är ju fan så korkat!

Hur ska man komma om? varför är dom så tighta? Är de dieselböghoror & vill känna lukten av varandras avgaser eller vad är det som felar i skallen på dom?

Kom ikapp en konvoj om 3 fordon i går mellan Örebro & Ludvika (Ni som åkt där vet att man har typ 5 chanser/10 mil på sig att köra om lastbilar) & vid varje backe kom vi ner till 50 km/h tack vare dessa sniglar + möte hela tiden med både personbilar & andra konvojer.. Jag ville ta mitt liv & förstår hur en enda människa kan gå bärsärk med vapen som tex i Columbine eller liknande!

Straffbart skulle det vara att åka lastbil utan att hålla lucka om minst 50 meter till framförvarande fordon!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det är det också. Det har jag precis bestämt.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tror att det är en lag om utrymme emellan. Konvojkörning är helt förbjudet i Sverige. Jag brukade faktiskt gå in emmelan och bromsa upp ett avstånd till fromma för efterföljande bilister.
Numera bryr jag mig inte så mycket om andra ;-)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Dieselböghor|a|or|an; Prostituerad och homosexuell man som föredrar märkeskläder.

OveRRidE skrev:

Dieselböghor|a|or|an; Prostituerad och homosexuell man som föredrar märkeskläder.

Nja..

Dieselböghor|a|or|an; Prostituerad och homosexuell man som föredrar märkeskläder &/eller doften av dieselavgaser.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det är förbjudet, varesig Rikard har bestämt det eller inte, det är dock inte mycket du kan göra åt det, att tränga sig i mellan och leka "polis" är inte att rekomendera, det är trots allt 2X60 ton du lägger dig i mellan ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Låter som Bire har för liten motor i sin bil...

stoffe-2k skrev:

Låter som Bire har för liten motor i sin bil...

Korrekt! Har ständigt brist på 100Hk.. I alla fordon.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

OveRRidE skrev:

LOL :e

287 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
152 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
151 ms — ändringar (db)