webForumDet fria alternativet

Var får man gråta ut då?

Småprat

7 svar · 650 visningar · startad av Racerankan

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg
Frågan#1

Nu måste jag snart åka ner till lumpen igen :bla
Denna veckan stundar soldatprovet som tydligen innebär att marscha minst några mil per dag, sova alldeles för lite, äta alldeles för lite, dricka alldeles för lite och må allmänt piss.
Tror jag ska använda SoldF till att tända kaminen, denna bok stigen ur helvetet. x(

Innerst inne vet jag att lumpen är vettig och att jag kommer ha nytta av den när jag muckar och kommer ut. Men herrejösses??? Jag har dryga tolv månader kvar :bla
Inte blir det bättre av att nästan hela regementet muckar på fredag. De springer runt som ystra kalvar medan vi får öva försvar av förläggning grupperade i en krevadgrop mitt i natten på ett skjutfält någonstans i ingenstans.

Fast å andra sidan har vi en tre veckors fordonsutbildning med början på nästa vecka, det kan bli kul :) Men jag hade hellre varit med polarna i Sälen och åkt skidor över helgen, fast det satte lumpen P för...

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Re: Var får man gråta ut då?

Racerankan skrev:

jag hade hellre varit med polarna i Sälen och åkt skidor över helgen, fast det satte lumpen P för...

Hört talas om Bonnpermis?

Man kan klara sig utan straff om man tar en sådan.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Du är en jävla tunnis Racerankan. Lumpen är det roligaste som finns på jorden, var det inte så du sa innan inryck? :q

Jag lider verkligen inte med dig, jag fick höra att jag var klen när jag gnällde över att jag hade psykopater som befäl, men nu när du själv sitter i skiten, då är du inte så stor på jorden. :e :P

Hoppas att du får ett lika "roligt" soldatprov som jag hade, fast då är väl frågan om du överlever...

oelbal skrev:

Du är en jävla tunnis Racerankan. Lumpen är det roligaste som finns på jorden, var det inte så du sa innan inryck? :q

Jag lider verkligen inte med dig, jag fick höra att jag var klen när jag gnällde över att jag hade psykopater som befäl, men nu när du själv sitter i skiten, då är du inte så stor på jorden. :e :P

Hoppas att du får ett lika "roligt" soldatprov som jag hade, fast då är väl frågan om du överlever...

Haha!!!

Det blev inget soldatprov. Fyra dagars lökande i fält övandes på eobusare. Riktigt sköj faktiskt :) GSU:n är klar och nu stundar befattningsutbildningen som faktiskt ska bli riktigt kul :D
Nu när muck är klar, är livkompaniet och bevakningsplutonen ensamma på regementet :) Vilket innebär att det inte är några köer till matsalen m.m. Om två månader kommer gruppbefälen och dem ska vi ha kul med :D
Jag kan förstå att du inte hade kul i lumpen bollen, att ligga på "kokakaffetillmajoren"-kompaniet lär inte vara kul :birp :birp
Lite mer kvalificerat att ligga inom LV än att springa runt och tatta kabel bland tallarna :D. LV är wireless :P

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Racerankan skrev:

Jag kan förstå att du inte hade kul i lumpen bollen, att ligga på "kokakaffetillmajoren"-kompaniet lär inte vara kul :birp :birp
Lite mer kvalificerat att ligga inom LV än att springa runt och tatta kabel bland tallarna :D. LV är wireless :P

Vad har du drömt ihop nu? Jag var mördare i lumpen, allt annat var bara en skenmanöver.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tror jag ska använda SoldF till att tända kaminen, denna bok stigen ur helvetet.

Jag gillade SoldF.
Fick tag i ett exemplar för några år sedan som jag läst med stor förtjusning. :)

Tss. SoldF är propaganda. Bilderna i boken visar aldrig några trötta soldater. I SoldF:s värld är soldaterna aldrig utmattade, hungriga eller griniga på andra soldater. Det regnar heller aldrig i bilderna i SoldF. Det är aldrig lerigt och alla fiender är bruna...
Precis så lever en svensk soldat i fält :e

:D :D :D

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

LV... ska du åka omkring med luftvärnsbatterier eller nåt? med tanke på fordonsutbildningen också. Jag var i kustartilleriet och det var riktigt trevligt. 9 (8) månader med bra minnen och erfarenheter för resten av livet. Det var tänkt vi skulle göra soldatprov, marcherade väl en 4 km iaf, inför soldatprovet, men det blev aldrig nåt sånt. Lika bra å va utan. Vad gäller SoldF, jag hittade dom där på nätet, vill du ha dom?! ;)

379 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
245 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
248 ms — ändringar (db)