webForumDet fria alternativet

Moget BBB

Webbhotell & domäner

12 svar · 642 visningar · startad av streetrobban

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg
Frågan#1

Jag bytte från Telia till BBB och betalade min första faktura på 1229kr den 28:e. Två dagar senare kommer det ett erbjudande som säger att om jag beställer BBB nu så slipper jag startavgiften på 495kr! Det känns lite surt när jag två dagar tidigare betalat min första faktura med startavgiften inkluderad.

Tydligen går det heller inte att få tillbaka pengarna :(

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Välkommen till verkligheten. Köper jag en TV på en onsdag
och dom har nattöppet + kampanj på den varan på en lördag
kan jag inte kräva mellanskillnaden tillbaka. Hur mycket pengar
hade företagen förlorat om det hade varit så?

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

När jag skaffade Telias bredband, var det efter att de haft en kampanj om hur billigt det var. När folk sedan anmält sitt intresse och skrivit på avtalet, höjde de strax därefter priset med 50:- (eller om det var 75:-) i månaden. Så gjorde de även vid ett senare tillfälle.

De fick hisklig kritik för detta, men tyvärr är det nog bara att acceptera, då det allt som oftast är den som har makten som dikterar villkoren.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag hoppas att du redan innan hade fattat ett beslut att det var rätt att gå över till BBB. Annars hade du ju inte fått faktura redan!
Ta det med ro, det var rätt beslut då och är det säkert fortfarande BBB är nog rätt operatör för de flesta.
Eller vill du tillbaka till Telia?

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Jag tar inte tillbaka Telia, eftersom BBB förhoppningsvis är bättre och lite billigare. Men det är så surt bara. Kunde sparat 495kr.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Du får väl vara glad att det "bara" var 495:- ...tänk om det hade varit innan där när det kostade en tusing extra... och det hade hänt motsvarande grej... :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Det är bara och bita i det surra äpplet! ;) :(

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Om inte jag missminner mig har säljaren en skyldighet att informera köparen om eventuella kommande kampanjer inom runt en vecka.

D.v.s. köper du en TV på onsdagen och säljaren vet att den tv'n är det kampanjpris på till helgen, så måste köparen informeras om detta.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

legis skrev:

Om inte jag missminner mig har säljaren en skyldighet att informera köparen om eventuella kommande kampanjer inom runt en vecka.

D.v.s. köper du en TV på onsdagen och säljaren vet att den tv'n är det kampanjpris på till helgen, så måste köparen informeras om detta.

Hmm, du har ingen källa till det påståendet?

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Peeer skrev:

legis skrev:

Hmm, du har ingen källa till det påståendet?

Ring konsumentombudsmannen på måndag, de borde veta det.

Jag har dock inte hört talas om nåt sånt, kolla marknadsföringslagen eller branschbestämmelser.

Inte annat än lagboken, men det har jag ingen liggandes här. Minns det från när jag läste juridik på universitetet. Det var iofs nästan ett decennie sen, så det kanske har ändrats ;)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

legis skrev:

Inte annat än lagboken, men det har jag ingen liggandes här. Minns det från när jag läste juridik på universitetet. Det var iofs nästan ett decennie sen, så det kanske har ändrats ;)

Lagboken finns på nätet här, så det är bara att börja leta. Jag läste också en juridikkurs på universitetet för ett decenium sedan (nästan prick faktisk) och jag kommer inte ihåg något sådant :).

hehe, jag tänker inte spendera tid för att leta upp nåt sånt men det är ju fritt fram för de som verkligen skulle kunna ha nytta av det.

Jag läste juridik med inriktning mot ekonomi. Tveksamt om alla juridikkurser i Sverige tar upp samma ämnen ;)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)