Jag bytte från Telia till BBB och betalade min första faktura på 1229kr den 28:e. Två dagar senare kommer det ett erbjudande som säger att om jag beställer BBB nu så slipper jag startavgiften på 495kr! Det känns lite surt när jag två dagar tidigare betalat min första faktura med startavgiften inkluderad.
Tydligen går det heller inte att få tillbaka pengarna :(
Välkommen till verkligheten. Köper jag en TV på en onsdag
och dom har nattöppet + kampanj på den varan på en lördag
kan jag inte kräva mellanskillnaden tillbaka. Hur mycket pengar
hade företagen förlorat om det hade varit så?
När jag skaffade Telias bredband, var det efter att de haft en kampanj om hur billigt det var. När folk sedan anmält sitt intresse och skrivit på avtalet, höjde de strax därefter priset med 50:- (eller om det var 75:-) i månaden. Så gjorde de även vid ett senare tillfälle.
De fick hisklig kritik för detta, men tyvärr är det nog bara att acceptera, då det allt som oftast är den som har makten som dikterar villkoren.
Jag hoppas att du redan innan hade fattat ett beslut att det var rätt att gå över till BBB. Annars hade du ju inte fått faktura redan!
Ta det med ro, det var rätt beslut då och är det säkert fortfarande BBB är nog rätt operatör för de flesta.
Eller vill du tillbaka till Telia?
Du får väl vara glad att det "bara" var 495:- ...tänk om det hade varit innan där när det kostade en tusing extra... och det hade hänt motsvarande grej... :)
Inte annat än lagboken, men det har jag ingen liggandes här. Minns det från när jag läste juridik på universitetet. Det var iofs nästan ett decennie sen, så det kanske har ändrats ;)
Inte annat än lagboken, men det har jag ingen liggandes här. Minns det från när jag läste juridik på universitetet. Det var iofs nästan ett decennie sen, så det kanske har ändrats ;)
Lagboken finns på nätet här, så det är bara att börja leta. Jag läste också en juridikkurs på universitetet för ett decenium sedan (nästan prick faktisk) och jag kommer inte ihåg något sådant :).