HAHA :D
Skrattnet har kapat Aftonbladet
8 svar · 541 visningar · startad av tydal
Det är ju inte särskilt svårt att "fejka" en e-postadress. Lurade själv en kompis för några dagar sen. Ett argt mail från James Yung från Microsoft. :p
Jo, "inte särskilt svårt" är väl dagens understatement. Man får ju för 17 välja själv. Kan det bli enklare? Bara det att medelsvensson aldrig har provat att skriva något annat än sitt eget namn och därför inte fattar att det går hur bra som helst.
Jag tog och bytte ut några ord i artikeln för att visa hur det låter:
http://www.tydal.nu/article/92
"– Jag har inte märkt något. Det är jättekonstigt. Det är ingen som ska kunna använda den adressen. På riksdagen är det så mycket brandväggar och allt vad de kallar det."
:D
<?php
mail ("johan.hakelius@aftonbladet.se", "Hej", "Hejsan Johan, nu är det jag igen som skojar lite!", "gudrun.schyman@riksdagen.se");
?>
;)
Jag skojade med brorsan på det där viset någon gång på 90-talet. Min avsändaradress var då goran.persson@regeringen.se
Några mail till tidningar eller liknande, vågade jag inte skicka, för det är ju inte så svårt att spåra.
Nejdo dotan, det där tycks inte fungera får upp följande när jag testar den på apache php 5.
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\maila.php on line 2