Kanske lönt att åka upp och tanka. :e
Det kan vara värt att åka till Enköping för att tanka, för de måste väl mena svenska kronor?

10 svar · 448 visningar · startad av hypatia
Det kan vara värt att åka till Enköping för att tanka, för de måste väl mena svenska kronor?

Kanske lönt att åka upp och tanka. :e
Då vet jag vad jag ska göra i morgon. Är det någon särskild gatuadress på den där macken du har i huvudet?
UlfT skrev:
Då vet jag vad jag ska göra i morgon. Är det någon särskild gatuadress på den där macken du har i huvudet?
http://www.statoildetaljhandel.se/FrontServlet?s=sdh&state=station_home_page&stat_id=26635
Du är välkommen på kaffe efter tankningen! ;)
Är det sänkningen som är angiven per liter, har någon lekt med skylten eller är det för att det är psåk?
Det är en tolkningsfråga. Skylten är i alla fall inte lekt med, men jag är ganska övertygad om att Statoil skulle vara tvungna att sälja för det priset om någon skulle hävda det. :bire
Att de skulle!
Om de petat in det lilla ordet "med" hade de varit safe, men just nu är de ute på väldigt djupt vatten om det kommer nån med lite juridikkunskaper och tom tank... §e
..och jag som gillade priskriget mellan St1 och Jet här i stan... ;)
:stefan: skrev:
Om de petat in det lilla ordet "med" hade de varit safe, men just nu är de ute på väldigt djupt vatten om det kommer nån med lite juridikkunskaper och tom tank... §e
Jag ska kolla lite hos notisum.se. Min tank är för närvarande så pass tom att det kan räcka precis till Enköping. §e
Kan ju bli lite konstigt för turister som tankar i tron om att det kostar 1:20kr/litern och när det kommer till kassan och ska betala så begär statoil 10:20kr/litern.
:stefan: skrev:
Om de petat in det lilla ordet "med" hade de varit safe, men just nu är de ute på väldigt djupt vatten om det kommer nån med lite juridikkunskaper och tom tank... §e ;)
Nope, de är på den säkra sidan. Skylten är inte att godta som ett anbud då den inte riktar sig till någon specifik. Sorry boys.
Det är ju så klart att dom menar sänkt bensin pris med 1:20 kr litern.
Fast det låter ju bra med 1:20 kr litern. Bensin priset är ju tok för dyrt. Det mesta man betalar när man tankar är ju skatt. Själva bensinen är ju inte direkt dyr.