Läste just Stefans tråd om hans böld som hade opererats, och såg då ordet "ryggmärgsbedövas".
Är det fler än jag som verkligen får rysningar av det ordet, och riktigt känner nålen där bak när man hör det?
Uuhh. :(
Jag kan väl säga att de gånger du ryggmärgsbedövas så är smärtan lindrigare än smärtan som skulle uppkomma utan den.
Känner en tjej som ryggmärgsbedövades när hon skulle föda barn, och hon tyckte inte att det kändes mer än en vanlig spruta man tar.
Men jag antar att det är olika från person till person =)
det låter inge coolt... men det är skillnad på läkare och läkare... när jag skulle operera ledbanden krävde jag att få operas på ett ställe som är känt för bra sådana operationer, och det blev skitbra, gick ruggigt smidigt till, allt runt omkring också... (då har jag erfarenhet av annat också)... sååå... det är ingen fara om det går bra till tror jag... då är det nog värre med hjärnoperation eller nåt... hjärntransplantation a'la frankenstein... haha
Läste just Stefans tråd om hans böld som hade opererats, och såg då ordet "ryggmärgsbedövas".
Är det fler än jag som verkligen får rysningar av det ordet, och riktigt känner nålen där bak när man hör det?
Been there, done that... nästan..
När min dotter kom till världen tog mitt X ryggmärgsbedövning.
Den funkade så bra att hon fick epidral huvudvärk vilket innebär att
man punkterar hinnan som forslar runt vattnet som håller hjärnan
på plats. Det var inte skitroligt direkt. Sängliggande i en hel vecka på BB. Tur är väl att detta är grymt ovanligt.
Jag fick iofs en jäkligt bra kontakt med våran skapelse eftersom
att jag fick en crash-course i hur man är mamma för att ta hand om
vår nyfödde (allt utom amningen förstås :OO).
Faktiskt inte. Varför skulle det krasma till bara för att man tar sprutan i ryggen? Dom hugger nog inte den mitt på ryggraden. :p
Något som däremot knastrar och har sig är när man tar en spruta i gommen. Något jag gjort allt för många gånger. Eller när man drar ut en tand. Vilket jag också gjort ungefär 8 gånger. :e Tänk då 2-3 sprutor för varje tand. :P
Faktiskt inte. Varför skulle det krasma till bara för att man tar sprutan i ryggen? Dom hugger nog inte den mitt på ryggraden. :p
Något som däremot knastrar och har sig är när man tar en spruta i gommen. Något jag gjort allt för många gånger. Eller när man drar ut en tand. Vilket jag också gjort ungefär 8 gånger. :e Tänk då 2-3 sprutor för varje tand. :P
Det vettafan, bara mina idéer. ;)
Men alltså, ska man ta sprutor i gomen när man drar ut tänder? :s
Ja fy fan, dra ut tänder - då knastrar det i hela skallen... Det gjorde däremot jävligt ont (har jag för mig) när de körde upp bedövningsnålen i gommen... :x
Men en ryggmärgsbedövning är faktiskt något humanare än att de svingar en träpåk i ryggen på en. ;)
Visst är nålen bisarrt lång, men det går till så att man ligger på sida och kurar ihop sig så att kotorna dras isär så att säga. Narkossyrran räknar x antal kotor nerfrån svanskotan och uppåt och i glappet mellan två kotor ska nålfan in - långt...
Som tur är känns det inte mer än själva nålsticket, även om man har vilda mental images om det mesta just då. :e
Man behöver väl inte ha hål i tänderna för att få ha oturen att dra ut dom. Har man bara en sadist till tandläkare som tycker det skulle se finare ut om man drog ut ett gäng gaddar så åker man på det ändå. :e
Man behöver väl inte ha hål i tänderna för att få ha oturen att dra ut dom. Har man bara en sadist till tandläkare som tycker det skulle se finare ut om man drog ut ett gäng gaddar så åker man på det ändå. :e
Det kan också vara så att man har visdomständer som inte är snälla mot de andra kindtänderna :(
Det gör förbannat ont, och då tar man hellre några sekunders obehag hos tandläkaren ;)
Det kan också vara så att man har visdomständer som inte är snälla mot de andra kindtänderna :(
Det gör förbannat ont, och då tar man hellre några sekunders obehag hos tandläkaren ;)
Usch, jag har en visdomstand som ligger tokigt till. Plus en annan som gör att jag inte kan gapa helt heller, men har man tandläkarskräck så går man inte dit förrän det blivit riktigt illa. :P *håller krampaktigt fast i tandborsten*
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2