webForumDet fria alternativet

Smärta!

Småprat

39 svar · 1 919 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Jag hoppas för allas skull att ni slipper genomlida den extrema smärta som jag nu har i vänster stortå efter att ha varit till vårdcentralen och klippt bort större delen av nageln och sedan skärt bort en hel del mumsmums så att det är en gigantisk krater! Var typ två timmar sen ingreppet och det blöder fortfarande mängder så jag bara inväntar att jag ska svimma och senare avlida av smärtan som är enorm sen bedövningen släppte! Hoppas att panodilen som jag slängde i mig på rekordfart ska kunna hjälpa.

Som sagt, hoppas ni aldrig behöver göra något liknande! Tvi, blä usch och tvi igen! :x

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Uuuuh, varför i glödheta lät du dom karva i tån för? :q

Nageltrång käre vänn, nageltrång... :x

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Ahrgh... Sympatismärtor från mig.
Hoppas smärtan släpper snabbt.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Äsch det är väl inget... Min ena lilltånagel växer lite delat så jag brukar slita loss den mindre biten då och då... men tämligen mycket blodvite som följd... men detta är väl inget som ska kunna hindra dig från att fira psåk va? Bit ihop, ta det som en man!

Psåken skall firas!
Panodilen börjar f.ö att bli min bästa vänn! :D :f

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Been there done that. Det har blivit något av en tradition för mig; hade på mig trånga skor en gång vintern 2003. Numera drar jag bort hela stortånageln 4ggr/år. Mitt tips nu är kompress, silikonskiljare och natriumklorid. Glöm för allt i världen inte silikonkompressen då det inte känns kalas när kompressen ska bort och det koagulerade blodet har fastnat delvis på kompressen och delvis på tån.

Å andra sidan får du en söt liten gullenagel när den växer ut. ;)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Mika3l skrev:

Psåken skall firas!

Bah, panodil, sockerpiller, ketogan skall det vara. där kan du snacka om en verklig vän i smärtans tider ;)
Så, ut å spela boll med dig nu, inte ligga inne å grina. §e ;)

4 gånger/år? Smärtan känns inte alls lika enorm längre! :e
Jo, kompressen sitter hyfsat stenhårt, dock blev det ingen silikonkompress på nu för det glömdes bort i all hast att stoppa blödningen förut men det verkar ju inte ha några planer på att sluta blöda så det löser sig nog, hoppas jag. ;)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Mika3l skrev:

men det verkar ju inte ha några planer på att sluta blöda så det löser sig...

När det väl har slutat blöda och du drar bort kompressen kommer det börja blöda igen. Då den torkat fast i tån sliter den bort allt. Don't get your hopes up!

Bild anno Julafton(!) 2004.

toes.jpg

frankof skrev:

Mika3l skrev:

Psåken skall firas!

Bah, panodil, sockerpiller, ketogan skall det vara. där kan du snacka om en verklig vän i smärtans tider ;)
Så, ut å spela boll med dig nu, inte ligga inne å grina. §e ;)

Spela boll? Hoppandes på ett ben? :e

Mjo, får fixa till kompressen. Mysig bild. ;)

Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen. :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

:stefan: skrev:

Tog ett år för hålet att växa igen. :e

Hur gör du då när du ska göra nummer två?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen. :e

Hahahahahahaha. :e

Låter inte så allvarligt? :o

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Va? :o

FREAK! :e

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

:stefan skrev:

Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen.

Öh. hur kan ett hårstrå växa inåt??? :e
Och hur märkte du det?

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Mika3l skrev:

Nageltrång käre vänn, nageltrång... :x

Orsak och verkan, säger jag bara!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Mika3l Fram med bilder nu, annars så är det ingen som tror dig §e :moose :L

@nders skrev:

Tog ett år för hålet att växa igen. :e

Hur gör du då när du ska göra nummer två?

Stort lagringsutrymme. ;)

Efter lite rotande hittade jag minsann min gamla tråd om när de var i farten med skalpellen! Inget för känsliga personer dock. :e

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)