Jag hoppas för allas skull att ni slipper genomlida den extrema smärta som jag nu har i vänster stortå efter att ha varit till vårdcentralen och klippt bort större delen av nageln och sedan skärt bort en hel del mumsmums så att det är en gigantisk krater! Var typ två timmar sen ingreppet och det blöder fortfarande mängder så jag bara inväntar att jag ska svimma och senare avlida av smärtan som är enorm sen bedövningen släppte! Hoppas att panodilen som jag slängde i mig på rekordfart ska kunna hjälpa.
Som sagt, hoppas ni aldrig behöver göra något liknande! Tvi, blä usch och tvi igen! :x
Äsch det är väl inget... Min ena lilltånagel växer lite delat så jag brukar slita loss den mindre biten då och då... men tämligen mycket blodvite som följd... men detta är väl inget som ska kunna hindra dig från att fira psåk va? Bit ihop, ta det som en man!
Been there done that. Det har blivit något av en tradition för mig; hade på mig trånga skor en gång vintern 2003. Numera drar jag bort hela stortånageln 4ggr/år. Mitt tips nu är kompress, silikonskiljare och natriumklorid. Glöm för allt i världen inte silikonkompressen då det inte känns kalas när kompressen ska bort och det koagulerade blodet har fastnat delvis på kompressen och delvis på tån.
Å andra sidan får du en söt liten gullenagel när den växer ut. ;)
Psåken skall firas!
Panodilen börjar f.ö att bli min bästa vänn! :D :f
Bah, panodil, sockerpiller, ketogan skall det vara. där kan du snacka om en verklig vän i smärtans tider ;)
Så, ut å spela boll med dig nu, inte ligga inne å grina. §e ;)
4 gånger/år? Smärtan känns inte alls lika enorm längre! :e
Jo, kompressen sitter hyfsat stenhårt, dock blev det ingen silikonkompress på nu för det glömdes bort i all hast att stoppa blödningen förut men det verkar ju inte ha några planer på att sluta blöda så det löser sig nog, hoppas jag. ;)
men det verkar ju inte ha några planer på att sluta blöda så det löser sig...
När det väl har slutat blöda och du drar bort kompressen kommer det börja blöda igen. Då den torkat fast i tån sliter den bort allt. Don't get your hopes up!
Psåken skall firas!
Panodilen börjar f.ö att bli min bästa vänn! :D :f
Bah, panodil, sockerpiller, ketogan skall det vara. där kan du snacka om en verklig vän i smärtans tider ;)
Så, ut å spela boll med dig nu, inte ligga inne å grina. §e ;)
Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen. :e
Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen. :e
Ah, vilka ljuva minnen man får från när de skar upp ett hål i arslet på mig när ett hårstrå fick för sig att växa inåt... Tog ett år för hålet att växa igen.
Öh. hur kan ett hårstrå växa inåt??? :e
Och hur märkte du det?