webForumDet fria alternativet

Okänd försändelse!

Småprat

23 svar · 922 visningar · startad av LeonL

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Frågan#1

I dag när jag kom hem låg det en lapp från Schenker som sa att jag hade en försändelse på ett kilo som väntade på mig. Avsändaren var ett leveransföretag i Stockholm.

Grejen är det att jag inte vet vad det är för något, för jag kan inte minnas att jag har beställt något överhuvudtaget. :P

Så nu har jag ringt till Schenker och har kommit överens om att de ska komma med paketet, eller vad det nu är för något, på tisdag förmiddag.

Under tiden kan vi bara spekulera om vad det är för något! :moose

Det är säkert någon ond här på wF som har sänt en rökbomb till mig. :x x(

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Den där kolon-älgen kanske gick upp i vikt hos altack. Eller väger han ett kilo? :e

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Du kanske har vunnit något från M3. Det gör du ju rätt ofta.

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Kommer att tänka på http://www.warpdrive.se/?3184 :)

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Du har säkert vunnit 1 kilo frigolit!

Kom på att jag beställde en bok om vad man gör av restprodukterna från kärnkraften... så det är nog den som väger... öh, ett kilo?

r\ Låt oss säga så här att den som listar ut vad det är för något paket får en liten vinst. :e

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

tror det är en sill. :D

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

LeonL skrev:

Kom på att jag beställde en bok om vad man gör av restprodukterna från kärnkraften... så det är nog den som väger... öh, ett kilo?

Det är restprodukterna från en vanlig familjs förbrukning av kärnenergi under ett helt år. Hoppas du har en ordentlig behållare för slutförvaringen.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

LeonL skrev:

Låt oss säga så här att den som listar ut vad det är för något paket får en liten vinst. :e

Hmmm ... jag gissar helt vilt på att försändelsen innehåller ett kompendie innehållandes beskrivningar av det tyska koncentrationslägret Auschwitz-Birkenau, sammanställt av en reklamtidning i Småland.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

obelix skrev:

tror det är en sill. :D

Jag håller med obelix.

Gislaved skrev:

LeonL skrev:

Låt oss säga så här att den som listar ut vad det är för något paket får en liten vinst. :e

Hmmm ... jag gissar helt vilt på att försändelsen innehåller ett kompendie sammanställt av Västbo Andan innehållandes beskrivningar av det tyska koncentrationslägret Auschwitz-Birkenau.

Nej, kompendiet är varken ett kilo tungt eller sänt med Schenker. :P

Kompendiet åkte genom mitt brevinkast i dag, så den kan omöjligt befinna sig hos Schenker's lokaler.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Attans. Men det var ju nära. :e

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

tror det är en bok om vad man gör av restprodukterna från kärnkraften

edit: kanske ingår lite restprodukter också, och det är därför det väger lite mer...

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

LeonL skrev:

LeonL skrev:

r\ Låt oss säga så här att den som listar ut vad det är för något paket får en liten vinst. :e

Men vad fint, då vinner du ett nytt paket som du skickar till dig själv och så kan vi gissa vad det är för nåt och så vinner nån ett paket som vi får gissa vad det är... osv osv

:P

celia: :OO

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

LeonL skrev:

celia: :OO

;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Å herregud..

Inte en upprepning på dessa anonyma terror-försändelser som skickas till oskyldiga wF-medlemmar nu igen! :(

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Va fan @nders, jag sa ju åt dig att det var till Rikard du skulle skicka påsktorsken! x(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Alltså, vem är det som postat en torsk till mig? Den luktar illa!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det kanske är psåkägg med psåkgodis? :i

339 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
213 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)