Idag är det 13 år sedan Windows 3.1 började säljas (om man nu får tro på Wikipedia). Det måste ju naturligtvis firas, eller hur? Jag har därför Googlat runt lite och bjuder här på lite sköna skärmdumpar. Mycket nöje och trevliga nostalgitrippar! :e ;)
Jag har faktiskt Windows 3.11 på 5 1/4"-diskett liggandes här hemma om någon är intresserad.
En disk bara? Jag har 3.1 på tio 3,5"-disketter och jag har faktiskt haft planer på att installera dem, tillsammans med DOS 6.2 bara för att få igång gamla sköna spel!
Edit: Och så fyller ju Ingemar Stenmark år också! :D
Apropå Win 3.1 så har jag för mig att det fanns en bakgrundsbild (bakom progman eller dito), som jag (i alla fall på den tiden) tyckte var grymt snygg. Vill nog minnas att det var nåt med schack.
Suck, vilka minnen.
Paint som man satt och ritade i som man tyckte var helt ok men var avis på Amigas deluxepaint.
Ljudinspelaren som man inte kunde göra ett skit med för man hade inte fått ljudkort än. Bara ett bööp o ett varningsfönster om att man inte hade ljudkort. Sen när man fick ljudkort var det som att komma upp i rymden.
En kompis hade GP1 och ljudkort, så jag o en poalre satt o lyssnade på när han körde, lät grymt. SoundBlaster 16 *wee*
Nä, det var något visst med win3.x, kul att kolla tillbaka på. :e
Om jag inte missminner mig fanns progman.exe med Windows 95, så man kunde köra Windows 95 med 3.1-känsla.
Något motsvarande kan jag dock inte hitta till Windows XP (efter en snabb titt i Window-mappen).
343 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e