webForumDet fria alternativet

Se upp, eller flytta dig kanske är bättre

Småprat

6 svar · 324 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Tänk er för när ni promenerar eller parkerar så det inte går som för en kollega till mig idag. När han kom ut till sin bil så hade det rasat ner snö från taket rakt på vidrutan. :(

framruta.jpg
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Aj jävlar..! Det var visst nån i Stockholm som hade fått en istapp i huvudet och avlidit här om dagen.. "Akta er för snön och isen" är en befogad fras i dessa dagar..

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

m_soderlund skrev:

Aj jävlar..! Det var visst nån i Stockholm som hade fått en istapp i huvudet och avlidit.. Akta er för snön och isen är en befogad fras i dessa dagar..

Om du talar om det där fallet som var för några år sedan, så kan jag berätta att exakt samma dag, på exakt samma gata, fast några kvarter söderut, föll en stor isklump ner bara några cm framför näsan på mig. Gissa om det var någon som kastade ett getöga upp mot hustaken den dagen.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

UlfT skrev:

Om du talar om det där fallet som var för några år sedan, så kan jag berätta att exakt samma dag, på exakt samma gata, fast några kvarter söderut, föll en stor isklump ner bara några cm framför näsan på mig. Gissa om det var någon som kastade ett getöga upp mot hustaken den dagen.

:x :o

Nej - jag menar en olycka som skett nyligen, för bara någon vecka sedan..

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Dog den personen? Jag hade för mig det bara blev skador. Hur som helst är det intressant vilka rättsliga konsekvenser det kommer få. I princip alla fastighetsägare har försökt friskriva sig från ansvar genom att sätta upp varningsskyltar överallt. Förhoppningsvis fungerar det inte att friskriva sig från ansvar på det viset.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Uh! Hatar väder som det här! Plusgrader och snöfall som vägrar ge sig! x(

Jävligt taskigt med snön, skulle inte vara så trevligt att få en sån hög i skallen (vilket man bara har varit nån cm ifrån att få). :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Hellre några kilo snö på bilen än i skallen. Tur i oturen med andra ord!

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)