webForumDet fria alternativet

Fick ett kuvert

Småprat

9 svar · 466 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Ni kommer kanske ihåg när jag drog upp dom där pensionärerna ur diket för några veckor sen, hon som körde bilen ringde ju hem senare och ville ge mig pengar eller nått, vilket jag sa var onödigt.

Igår kom det ett kuvert med 10 euro i det och ett litet brev som tackade för hjälpen.

Heh, jaja :)

Också idag så ringde det på dörren klockan 10 och väckte mig(har ledigt) och då står det en finne där som har ett stort paket åt mig, när jag öppnar det är det en läderrock. Jag ser lite nogare och märker att det är samma rock som jag först beställde av dom där skräddarna, som blev fel och hadde för tungt och styvt läder ändå, skickade ju tillbaks den och dom gjorde en ny och bättre åt mig. Å nu plötsligt har dom fixat den gamla rocken och skickat den åt mig också, jag trodde dom skulle behålla den.

Vad ska jag göra med alla rockar?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Livet Rockar Så kan det vara ibland.
Man får vad man förtjänar, så det är sökert dig väl unt.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Lasp skrev:

Livet Rockar

:e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Skicka den till mig, men du behöver inte bry dig om fakturan. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Rätt skön dag då m.a.o. :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Rätt skön dag för dig His Divine Shadow! Är man snäll belönar det sig, ibland.

Ska vi sumera min dag?
Hmm i morse hade jag huvudvärk. Var i skolan till halv sex med ett grymt tråkigt projekt jag bara vill kasta åt helvete.
Sen käkad vi tacobuffé (29 kr + 10 för ett glas vatten) maten smakade skit och det var bortkastade pengar.
Sen kom jag hem. Och då fittade mobilen sig så allting på den är borta.

Sen blev jag dumpad av flickvännen (eller ska man säga ex:et nu?) över MSN (av alla jävla möjliga sätt...) och då blev jag ledsen. Och när jag blir det slår jag på saker. Så nu sitter jag i mörker för att jag slog sönder lampan och så har jag en uppsvullen knoge. Sen Slog jag på mobilen lite också. Så det är rätt sönder nu den med.
Och nu sitter jag här och kommer inte få nån sömn i natt och jag vet att jag måste upp till det jävla pissprojektet i morgon och jobba hela dagen. Sen gå hem till en sunken lägenhet. Sen ser det ut att gå åt helvete med att åka till london under påsken för att ragga företag att praktisera hos.

:stefan: var du tvungen att ta dig ur ditt shit? Så kunde vi bölat lite ikapp.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Du har det då inte lätt du Okkido! :e

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Okkido skrev:

Rätt skön dag för dig His Divine Shadow! Är man snäll belönar det sig, ibland.

Ska vi sumera min dag?
Hmm i morse hade jag huvudvärk. Var i skolan till halv sex med ett grymt tråkigt projekt jag bara vill kasta åt helvete.
Sen käkad vi tacobuffé (29 kr + 10 för ett glas vatten) maten smakade skit och det var bortkastade pengar.
Sen kom jag hem. Och då fittade mobilen sig så allting på den är borta.

Sen blev jag dumpad av flickvännen (eller ska man säga ex:et nu?) över MSN (av alla jävla möjliga sätt...) och då blev jag ledsen. Och när jag blir det slår jag på saker. Så nu sitter jag i mörker för att jag slog sönder lampan och så har jag en uppsvullen knoge. Sen Slog jag på mobilen lite också. Så det är rätt sönder nu den med.
Och nu sitter jag här och kommer inte få nån sömn i natt och jag vet att jag måste upp till det jävla pissprojektet i morgon och jobba hela dagen. Sen gå hem till en sunken lägenhet. Sen ser det ut att gå åt helvete med att åka till london under påsken för att ragga företag att praktisera hos.

Låter kul, Okkido. Jag kom hem från en två dagar lång resa (kan man säga) imorse. Under den här resan var jag dålig i magen. Ända till imorse. Så jag har bara suttit hemma! Det är min dag. :(

Sånt är alltid kul, också.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Jag vet hur det känns med flickvännen, fastän allt roligt hänt idag så finns det alltid i bakgrunden, usch å fy att man ska så stora problem att komma över nån.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Okkido skrev:

Du skulle varit med igår, herregud vilken jävla dag... :x

Dagen började 04:15 när klockradion började väsnas och det är dags att gå upp. Men John Blund var av annan åsikt och jag kom ur sängen en kvart innan jag brukar gå hemifrån...
Strax innan jag kastar mig iväg kom jag på att jag glömt flytta bilen, så istället för nere på gatan stod den tre kvarter bort - nu börjar det bli ont om tid...
Full fart till bilen (kallt kallt), när jag låser upp den kärvar först låset och medan jag får sinnebilder av att kräla över från passagerarsidan får jag trots allt upp låset. Petar igång motorn och inser att jag måste sopa bort en massa snö innan jag kan åka. Kliver ur och sätter igång med vindrutan men märker att tomgången är väldigt hög. Sträcker mig mot dörren för att skjuta in choken en aning, men just då sjunker motorvarvet brutalt - ända i botten faktiskt och motorn dör.

Faaan, nu har det blivit sådär igen! Startar den igen, men den tvärdör efter några sekunder och sen går det inte alls. Vis av erfarenheten från november vet jag att det bara är att låsa bilen och gå till bussen.
Får vänta en kvart i snorkall snålblåst innan den kommer, mitt värdekort funkar inte i kortläsaren och får snällt betala 28 spänn för en enkel till Torsvik.

Kommer bara en kvart försent trots allt och börjar jobba, men nån har snott min truck! Letar precis överallt, men hittar den inte. Får ta en av plockets truckar och lasta med...
Sen fortsätter hela dan med pallar som välter, måste byta truck igen när jag ska lasta ifpm eftersom gafflarna på den första var för tjocka och så vidare, och så vidare...

Naturligtvis skulle jag åka en timme tidigare från jobbet för att hinna hem, byta om och ta mig till ett möte vid två - tack vare bilproblemet blev det ännu mer problem. Bussarna i industriområden går jävligt sällan om det inte är skiftbyte, så jag fick åka två timmar innan mötet, pröjsa 28 spänn igen och byta buss på Råslätt... :l

Så jodå, Murphy och hans lag lever och frodas kan vi konstatera efter denna offtopicrunda. :bla

Ikväll ska jag trösta mig själv med en massa :birp - är ju ledig i morron!

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)