Bra det! :)
Ser dock ut som om jag & emission leder rätt stort så ni får trimma era slöa datorer lite!
269 svar · 26 221 visningar · startad av Bire · sida 11 av 14
<http://www.worldcommunitygrid.org/> Joina wF GRID group: wF GRID group
Läs frågan i sin helhet →Bra det! :)
Ser dock ut som om jag & emission leder rätt stort så ni får trimma era slöa datorer lite!
Jag ska installera det överallt jag kommer åt från och med nu. :e
Hm. Kan man inte på något enkelt sätt se hur många "Grids" man har igång? Under Device Manager ser man ju bara såna som är skapade, inte ifall de används etc.
r/ En grej till. Kan man installera det på servern utan problem? För den använder bara processorkraften som blir över ändå? Den kommer väl inte slöa ner allas datorer nu? :P
Hoppsan, hittade en till P4-maskin! ;)
silfver skrev:
r/ En grej till. Kan man installera det på servern utan problem? För den använder bara processorkraften som blir över ändå? Den kommer väl inte slöa ner allas datorer nu? :P
Jodå.. Jag har det på Win 2003 Server & det funkar bra.
Bire skrev:
Hoppsan, hittade en till P4-maskin! ;)
Bah! Vänta du bara. Nu ska jag springa in och installera det på servern! :moose
silfver skrev:
Bah! Vänta du bara. Nu ska jag springa in och installera det på servern! :moose
Bara för att jävlas så la jag in det på firmans Proliant-server... ;)
6 aktiva grids... varav 4st är P4 3.0Mhz & en 3.2Mhz :birp
7 aktiva grids...
Haha, jag har sprungit runt som en vilde på kontoret och installerat. Nu körs det på 8 datorer! :e Varav 7 stycken P4 (dock säkert Celeron-skit). Mer kommer.
Ibland är det skönt att vara IT-ansvarig.
"Jag ska bara installera ett program lite snabbt. Det körs i bakgrunden och du kommer inte ens märka det."
"OK..."
:birp
Hehe, om fler vore som dig & mig skulle vi bli stora! :e
Fan. Nu börjar de klaga på att datorerna väsnas. :l
Ja, det är ju så att fläktarna går lite mer än vanligt.. Sätt dom som screensavers istället, det har jag på ett par klienter tack vare att jag vill ha tyst när jag använder datorn.
Bire skrev:
Ja, det är ju så att fläktarna går lite mer än vanligt.. Sätt dom som screensavers istället, det har jag på ett par klienter tack vare att jag vill ha tyst när jag använder datorn.
Mmm, exakt vad jag gjorde. Men de som inte klagar får stå ut. :p Jag skiter i om min dator brummar lite.
Men ännu en gång... När får man se resultat av det här? Hur vet vi att de använder vår processorkraft till att utveckla proteiner och skit?
Jag utgår ifrån att det presenteras på sidan...
Det är så kul att se alla kollegors skärmsläckare. :e (y)
Ja, bilden är tagen med min mobil.
Hehe...
Oh shit!... hmm... jag får nog ha ett "möte" med vår IT-avdelning! Vi har runt 30 datorer UTAN grids... hmm... *smiiiider plaaaner*
Har installerat det där, men det kom ingen registreringsprocedur. Säkert för jag inte hade lust att starta om datorn efter installationen :) Men snart så, då är det väl bara å joina wF-gruppen efter jag har registrerat.
No shit Sherlock! :D
Bire skrev:
Bara för att jävlas så la jag in det på firmans Proliant-server... ;)
6 aktiva grids... varav 4st är P4 3.0Mhz & en 3.2Mhz :birp
Hmm, är jag trög, rör det sig om ett internskämt, eller har ni väldigt klena processorer i servrarna? :OO