webForumDet fria alternativet

Betalt för att surfa?

Småprat

5 svar · 358 visningar · startad av Tjotte

Medlem sedan feb. 200552 inlägg
Frågan#1

Överallt i nästan alla forum som jag besöker står det inlägg liknande: "Tjäna pengar på din websida" Eller "marknadsför vårt affilate program och få pengar" Dessutom måste man vara godkänd av affilateprogrammet och man bör lämna sina personuppgifter mm och sist men inte minst sitt bankkontonummer.

Vill man ha reklam på sin sida och ökad trafik så får man acceptera dessa villkor. Men hur mycket rör det sig om i realiteten. Hur mycket får man för varje besökare som hänvisas till dessa annonsörer. Och om inte besökarna köper något ändå. Bara kollar sidan. Får man betalt ändå?

Ett tydligt svar på dessa frågor kan jag inte hitta i något av affilateprogrammen. Tycker det verkar lite skumt.

Det kan inte röra sig om några större summor man tjänar i så fall.

Jag tror jag avstår från sådan förfulande reklam på min sida i alla fall. / Tjotte

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Det är ett problem jag märker, folk gör hemsidor enbart för att ha massa annonser, istället för att göra dom för innehållet.
Man kan tjäna pengar på sin sida, mycket pengar, om man har bra innehåll, är unik i sitt sätt och mycket och åter mycket besökare.
Folk hajjar inte detta, utan nisse på 15 bast lägger ett par hundringar på webbhotell och smiskar upp massor av tradedoubler-annonser och håvar in 10-15:- per månad på sina få besökare, och förstör hela meningen med sajten han har.

Jag hatar reklam, har inte en enda sida idag som innehar reklam och kommer aldrig ha det heller.

Medlem sedan sep. 2004131 inlägg

Affiliateprogram kan vara väldigt olika. Ibland får du betalt per besökare och ibland för avslut. Det vanligaste är för avslut.

Jag tycker reklam är ok, men i rimliga mängder. Aftonbladet är ett skräckexempel.

/Daniel

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Tacka vet jag ad-block till Firefox. :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Reklam är för jäkla bra när det görs rätt. När det görs fel är det en ren plåga.

Medlem sedan apr. 2002271 inlägg

nä om man har en sida som inte besöks väldigt mycket så tjänar man inget på det.
dessutom ska man skatta mm för de kronor man får.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)