webForumDet fria alternativet

65 mil från home

Småprat

24 svar · 704 visningar · startad av Gardell

Medlem sedan juli 2002688 inlägg
Frågan#1

Då sitter man här och trycker, på en, för mig, okänd skola, okänd stad och bland okänt folk, och på en laptop, som man verkligen inte är van med. :o Läskiga typer. :o

Man kommer och tänka på vad alla andra gör i sverige, t.ex. vad de där hemma gör, om allt går enligt rutiner.

Var är jag? Alvesta.
Varför? Besöker en skola jag eventuellt jag ska gå till hösten. :)

Nu snackar jag bara! ;)

Vad har ni för er en dag som denna?

Medlem sedan juni 2004244 inlägg

Har nyss haft nationellt prov i svenska och blev klar lite tidigare. Trevligt då med hål i 2h. :D Fast sen blir det tillbaka till skolan till 12:10 :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Sitter i sätter pris på en driva grejer på lagret & tittar ut på snöyran utanför o är så jävla less på denna vinter & dessutom fryser jag om händerna så jag knappt kan skriva :(

Satans land man lever i!

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Tvättar :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag vaktar elever som skriver nationellt svenskaprov samt pusslar ihop och finjusterar vår nya kommande sajt.

Liksom Bire tittar jag ut på snöyran och funderar på varför jag ännu inte åkt längdskidor än i år, och ännu värre - varför jag ännu inte åkt utförs. Skandalöst, en rekordvinter som denna. :l

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Tittar du förbi Växjö (det är ju bara ett stenkast från Alvesta) så bjuder jag på en kopp kaffe. Framåt tretiden hade passat perfekt. :)

Just nu sitter jag och programmerar behörighetssystem i PHP.

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Sitter och fryser på ett kontor i Stockholm och undrar varför mina senaste ändringar av ett kundprojekt inte slog igenom på deras hemsida...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Knäppte precis på datorn efter en god sömn. Känner att programmeringslusten stiger för varje inlägg man läser om programmering.

I Göteborg har snön försvunnit. :)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Designar systemarkitekturen av Team Aros; Sveriges representant i Robocup - fotbolls-VM för robotar i Osaka, Japan sommaren 2005. :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Har precis vaknat, har föreläsning om avancerad EER-modellering vid 15 men innan dess måste jag släpa mig till min flickväns stall å mocka och byta vatten åt hennes pålle. Det är märkligt vad man gör för kärleken, jag hatar verkligen hästar, hatar dem...

Alvesta, har inte de ett badhus ? Eller det kanske är tingsryd

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sitter och tittar ut på regnet utanför (det lilla puder som föll igår försvann illa kvickt), ska till Arbetsförmedlingen och skriva in mig så man kan söka a-kassa, ska gå igenom caset med partyskivor och se vilka som behöver brännas om och sen får vi se...

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Har varit med tanten hos tandläkaren där hon drog en tand.

Det var rätt intressant att se hur dom gör.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Sitter och skriver på min examensuppsats i juridik...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vaknade precis, sitter i kallingar och kliar mig lite på pungen.
Har möte om 30 min, men jag orkar inte resa mig och gå och duscha så jag kommer komma försent. För ovanlighetens skull. Annars lyssnar jag på lite ghetto rap och snusar.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Sitter och bläddrar i min kurslitteratur, har tenta i ER/EER/UML-modellering om ett tag. Yuck.

Problemet är att jag är ledig fram tills måndag, och jag har flera flak öl ståendes inom synhåll, så vi får se hur länge jag orkar härda ut innan jag överfaller ett flak eller två...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Kommit hem från skolan. Funderar allvarligt på att sätta mig och trumma lite. :h

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Sitter och filar på det sista på Club Mazarins hemsida.

Okkido tyckte visst den var helt okej när jag knackade på hans dörr sådär vid halv fyra-tiden i natt. :e

Medlem sedan dec. 2004225 inlägg

Har haft förberedelser inför högvakten hela dagen, jag står på Drottningholm slott mellan 16-19 och 20-23 februari, vid 18:00-20:00, 02:00-04:00 och 10:00-12:00. Ni är välkommna att hälsa på mig, jag står vid den västra grinden, bakom grindvakten. :)

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Lade klart sista biten av golv i en lägenhet, socklat och sparkat runt smuts medans jag väntade på att klockan skulle bli kväller... nu på kvällen ska jag väl rita lite strunt!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

erka skrev:

Alvesta, har inte de ett badhus ? Eller det kanske är tingsryd

Nope, Tingsryd och Växjö är de närmsta.

Gardell skrev:

Var är jag? Alvesta.
Varför? Besöker en skola jag eventuellt jag ska gå till hösten.

Alvesta gymnasieskola?

279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)