webForumDet fria alternativet

Hoppsparkade en förskoleunge

Småprat

73 svar · 2 457 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Idag gjorde jag en god gärning.

Jag var på väg hem från skolan, när jag ser en tant bakom ett staket stå och skrika. Först hör jag inte riktigt vad hon skriker, men efter ett tag hör jag; ”någon, stoppa honom!”. Jag ser mig omkring, och får tillslut syn på en pojke i femårsåldern springa runt på gatan i en blå overall. Jag, som en god medborgare, gjorde givetvis det jag kunde för att hjälpa till. Jag tog först en rejäl sats, för att sedan hoppsparka ungen så att två tänder flög ut.

När jag drar med mig ungen till dagiset bemöts jag mycket lustigt. Istället för ett tack, får jag skäll. För vad? För att jag hjälpte ett barn som kunde skadats? Jag menar, det var ju bara för att hjälpa till. Ungen hade ju uppenbarligen smitit från den oansvariga dagispersonalen, och var på väg dit han ville. Så jag kickade omkull honom.

Nåja. Har ni gjort något bra idag?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

...

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Öh? Hade dom extrapris på crack inne på Konsum tidigare under dagen?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

:e

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Om någon frågar har du varit hos mig hela dagen. ;)

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Jag började städa mitt rum 10 på morgonen och håller fortfarande på. Är det bra?

Medlem sedan jan. 200577 inlägg

haha, way to go magnus!

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Hmmm.... Undrar när jag får vara med om något sånt, bor ju trots allt mittemot ett dagis (ungj*******a väcker mig dessutom jämt på sommaren när dom är ute och leker vid 12-tiden, så dom förtjänar bannemig lite stryk :x ;)). :P

solbulle skrev:

Öh? Hade dom extrapris på crack inne på Konsum tidigare under dagen?

Jag vet inte, men ungen var tillsynes mycket sprallig, men inga andra tecken som tydde på crackmissbruk. Kanske en crackbaby!?

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Du är banne mig inte klok. :o

Klart att de blev sura. Jag har för mig att det krävs minst fyra utsparkade tänder för att förskolepersonal ska bli glada. :l

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Erik Juhlin skrev:

Erik Juhlin skrev:

Haha, när jag tänker på det, hade snorungen en sån där dräkt figuren till vänstar på din bild har. :e Haha...

Var snorungen en rödluvanmupp? :e

Men alltså, jag tycker jag blev så jävla orättvist behandlad också. :S

Jag menar, ett "Tack! Tack för att du förhindrade att den lille pojken ramlade och slog sig på asfalten" skulle suttit fint. Men icke. :l

LeonL skrev:

Var snorungen en rödluvanmupp? :e

Jag skrev blå, den var blå. Han var människa, ingen mupp.

Blå? :OO

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Tack för att du förhindrade att den lille pojken ramlade och slog sig på asfalten

.. och istället orsakade mer fysisk skada. Nu behöver vi inte vänta på mjölktänderna.

LeonL skrev:

...

När jag funderar efter så har jag visst gjort en bra gärning... eller kommer att göra. Jag ska nämligen ligga i sängen och titta på TV och sen sova. Godnatt! :e

LeonL skrev:

LeonL skrev:

...

När jag funderar efter så har jag visst gjort en bra gärning... eller kommer att göra. Jag ska nämligen ligga i sängen och titta på TV och sen sova. Godnatt! :e

Ska jag också göra snart. Kommer kännas bra efter en dag som denna. :)

Dammit

RED: Med endast EN bild, tappade det här inlägget hela sitt syfte. :(

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)