Jag var på väg hem från skolan, när jag ser en tant bakom ett staket stå och skrika. Först hör jag inte riktigt vad hon skriker, men efter ett tag hör jag; ”någon, stoppa honom!”. Jag ser mig omkring, och får tillslut syn på en pojke i femårsåldern springa runt på gatan i en blå overall. Jag, som en god medborgare, gjorde givetvis det jag kunde för att hjälpa till. Jag tog först en rejäl sats, för att sedan hoppsparka ungen så att två tänder flög ut.
När jag drar med mig ungen till dagiset bemöts jag mycket lustigt. Istället för ett tack, får jag skäll. För vad? För att jag hjälpte ett barn som kunde skadats? Jag menar, det var ju bara för att hjälpa till. Ungen hade ju uppenbarligen smitit från den oansvariga dagispersonalen, och var på väg dit han ville. Så jag kickade omkull honom.
Hmmm.... Undrar när jag får vara med om något sånt, bor ju trots allt mittemot ett dagis (ungj*******a väcker mig dessutom jämt på sommaren när dom är ute och leker vid 12-tiden, så dom förtjänar bannemig lite stryk :x ;)). :P
När jag funderar efter så har jag visst gjort en bra gärning... eller kommer att göra. Jag ska nämligen ligga i sängen och titta på TV och sen sova. Godnatt! :e
När jag funderar efter så har jag visst gjort en bra gärning... eller kommer att göra. Jag ska nämligen ligga i sängen och titta på TV och sen sova. Godnatt! :e
Ska jag också göra snart. Kommer kännas bra efter en dag som denna. :)