webForumDet fria alternativet

Kolon-älgs magiska resa

Småprat

459 svar · 26 665 visningar · startad av magnusfeldth · sida 22 av 23

Frågan, av magnusfeldth

Mina vänner! Nu är det äntligen dags! Webforums Kolon-älg påbörjar sin resa runt Sverige och kanske även världen. Vem är då Kolon-älg? Kolon-älg är webforums maskot tidigare personifierad av smileyn :moose . Men nu finns den även som livs levande maskot! Kolon-älg kommer att skickas runt till medlemmarna där de ska göra följande: \- Ta ett foto på Kolon-älg \- Skriva vad som hände Kolon-älg und

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Web-Tor skrev:

Så du hade ingenting att göra med att han fick en korkskruv genom huvudet eller att han blev överkörd av en bil? Det är i alla fall du som postat bilder på detta.

Så bara för att jag har postat bilderna så betyder det att jag höll i korkskruven?

Web-Tor skrev:

Jag förstår ärligt talat inte meningen med att förstöra älgen på det sättet men du kan väl förklara.

Jag kan men jag har ärligt talat ingen lust att förklara. Speciellt med tanke på att den inte har blivit mer förstörd av mig än av någon annan. Jag är trött på detta rent ut sagt. Du får hitta någon annan att reta dig på och komma med anklagelser mot. Jag har bett dig flera gånger att lägga av men du verkar tydligen vilja driva detta till en häxjakt av någon anledning. Återigen, lägg av. x(

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

SirPeter skrev:

Jag har bett dig flera gånger att lägga av men du verkar tydligen vilja driva detta till en häxjakt av någon anledning. Återigen, lägg av. x(

Välkommen till wF?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

SirPeter skrev:

Så bara för att jag har postat bilderna så betyder det att jag höll i korkskruven?

Nej, men du borde väl rimligen haft något med händelserna att göra eftersom du postat bilderna? Om du inte har något som helst med bilderna att göra ber jag naturligtvis om ursäkt för att jag dragit den slutsatsen men för mig känns den helt logiskt eftersom du:
1. Postat bilderna
2. Postat tillhörande text
3. Inte tagit avstånd från bilderna eller texten.

SirPeter skrev:

Jag kan men jag har ärligt talat ingen lust att förklara. Speciellt med tanke på att den inte har blivit mer förstörd av mig än av någon annan.

I de bilder som du publicerar (jag reserverar mig mot att det kan vara någon annans bilder) så blir älgen överkörd, får en korkskruv genom huvudet och får skruvar genom armar, ben och huvud. Jag kan inte se att någon annan gett älgen liknande fysiska skador.

SirPeter skrev:

Jag har bett dig flera gånger att lägga av men du verkar tydligen vilja driva detta till en häxjakt av någon anledning.

Jag är inte intresserad av att bedriva någon häxjakt men det känns naturligt att du förklarar de bilder som du publicerat.

Vissa hävdar att det var okunskap som ledde till häxjakten under 1600-talet och det kanske är likadant med mina inlägg i den här tråden? Om du förklarar varför du postat bilder där älgen torteras och varför du valde att skicka vidare älgen på måfå, till personer som inte bett om det, så kanske jag och andra har lättare att förstå ditt agerande?

Web-Tor skrev:

Vissa hävdar att det var okunskap som ledde till häxjakten under 1600-talet och det kanske är likadant med mina inlägg i den här tråden?

Ja uppenbarligen eftersom du inte ens kan läsa vad jag har skrivit till dig flera gånger. :l

Då ber jag om ursäkt för att jag kopplat ihop dina inlägg med dig. :r

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Sir, svara gärna på dessa direkta frågor:
1, Var det du som skruvade in korkskruven i Älgen?
2, Var det du som körde över bilen över Älgen?

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

3, Var det du som sköt J.R. Ewing?

magnusfeldth skrev:

Sir, svara gärna på dessa direkta frågor:
1, Var det du som skruvade in korkskruven i Älgen?
2, Var det du som körde över bilen över Älgen?

1. Nej
2. Nej

Vad sägs om att lägga upp lite grundläggande regler för den nya wF-maskoten så att han/hon inte går samma tråkiga öde till mötes som älgen?

Några extremt grundläggande regler skulle kunna vara:
1. Du lovar att göra ditt bästa för att maskoten inte skall skadas under tiden han/hon bor hos dig.
2. Du måste veta vem du skickar maskoten till.

Vad tror ni om det?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

3. Den som du skickar maskoten till skall uttryckligen ha skrivit att han eller hon vill ha maskoten.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

4. den ska skickas i rekomenderat paket,

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

5. Maskoten ska vara "på resande fot". Den ska inte ligga bortglömd någonstans. Du får ha den en kortare period [diskuterbar tid]. Vet du inte vad du ska göra, vänta med att önska den tills du har något av en plan.
6. När den skickas vidare bör vi informeras så vi vet vad som sker.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Låter klokt att man i tråden skriver till vem älgen skickas, innan den skickas. Dessutom bör man inte få ha älgen längre än en kortare tid, som vi kan bestämma innan. Varje fadder till älgen måste ta minst ett foto på densamma och publicera i tråden. Naturligtvis får älgen inte skadas.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

obelix skrev:

4. den ska skickas i rekomenderat paket,

Behövs det verkligen? Nog för att saker försvinner på Posten, men... Detta gör ju skickandet rejält dyrare och verkar faktiskt överdrivet.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

aasah skrev:

Behövs det verkligen? Nog för att saker försvinner på Posten, men... Detta gör ju skickandet rejält dyrare och verkar faktiskt överdrivet.

Håller med, vanligt paket borde duga.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Någon som har fixat så älgen kan börja sin resa igen? Eller ska jag leta efter honom i ParkenZoo i morgon?

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

aasah skrev:

fråga SirP

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Såg tyvärr inte till älgen i PZ idag :(
Tänkte ifall han var där och lekte med de andra djuren.. Tittade in bland leoparderna ifall han fastnat där men icke. De låg och mumsade på varsin höna istället..

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Skulle vilja lägga till en viktig regel:

7. Man skriver alltid avsändaradress på paketet (i händelse att Posten inte lyckas leverera).

Har någon förresten tagit kontakt med Posten och frågat? Älgen kanske finns på nån hittegods/felpost-avdelning...

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

obelix skrev:

fråga SirP

Om nu det påstådda tillvägagångssättet faktiskt är riktigt så anser jag nog inte att man kan skylla på Posten ändå. Deras servicenivå brukar ligga långt under att klistra på adressen själv... Att Sir P inte själv kunde "dra" en adress slumpmässigt och klistra på är ju minst sagt förvånande. :OO

När jag säger att paket inte brukar förkomma gäller det självklart paket med befintlig adressat påskriven... Och med tillägg av

Fia skrev:

7. Man skriver alltid avsändaradress på paketet (i händelse att Posten inte lyckas leverera).

borde rekommenderad post verkligen inte behövas. En betydligt billigare försäkran...

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)