Web-Tor skrev:
Källa?
Finns ingen källa, bara min förnimmelse ;)
En ledtråd är ju @nders.. Han gillar ju som bekant att mörda oskyldiga små djur på sin fritid!!!
459 svar · 26 683 visningar · startad av magnusfeldth · sida 20 av 23
Mina vänner! Nu är det äntligen dags! Webforums Kolon-älg påbörjar sin resa runt Sverige och kanske även världen. Vem är då Kolon-älg? Kolon-älg är webforums maskot tidigare personifierad av smileyn :moose . Men nu finns den även som livs levande maskot! Kolon-älg kommer att skickas runt till medlemmarna där de ska göra följande: \- Ta ett foto på Kolon-älg \- Skriva vad som hände Kolon-älg und
Läs frågan i sin helhet →Web-Tor skrev:
Källa?
Finns ingen källa, bara min förnimmelse ;)
En ledtråd är ju @nders.. Han gillar ju som bekant att mörda oskyldiga små djur på sin fritid!!!
Om det är någon som är oskyldig så är det @nders.
Kan åta mig att fixa en ny passande maskot för detta ändamål.
Låter okej ?
Senaste bilden, är det när han flyr till skogs från @nders?
Sista bilden jag såg av det lilla kräket var med huvudet separerat från kroppen...
Kan vi inte ta och skicka runt @nders med posten istället? ;) :e
Nädå, jag går på Spooks idé, fram med en ny maskot! (y)
Sedan så är väl frågan om vi ska bestämma om det seriöst ska bli en kul grej att skicka runt en maskot, eller om det bara är trams så att folk går och håller i maskoten för evigt och till och med utför sådana grymma grejer som tortyr.
Jag har från börjat sett det som en kul grej, men blev lite besviken sedan när maskoten blev så respektlöst behandlad som den blev. Jag har väl missuppfattat grejen med det här helt enkelt.
Bire skrev:
Sista bilden jag såg av det lilla kräket var med huvudet separerat från kroppen...
har du kvar beviset?
Bire skrev:
Pratar du om @nders eller älgen?
Och vem var det som visade upp bilden?
Jag undrar just hur jag blev inblandad i allt det här...
Generellt sett kan man dock säga att hypatia alltid har rätt!
- - - - - - -
Leon skrev:
Jag har från börjat sett det som en kul grej, men blev lite besviken sedan när maskoten blev så respektlöst behandlad som den blev.
Samma här. :'(
:moose
LeonL skrev:
Sedan så är väl frågan om vi ska bestämma om det seriöst ska bli en kul grej att skicka runt en maskot, eller om det bara är trams så att folk går och håller i maskoten för evigt och till och med utför sådana grymma grejer som tortyr.
Givetvis ska maskoten behandlas med respekt. :)
Tyckte det var riktigt kul att läsa om kolonälgs framfart. Visst kan vi väl ge det en chans till?
Själva administrativandet (hehe, kul ord) borde inte bli så svårt, den som har maskoten tar emot PM från intresserade.
@nders skrev:
Leon skrev:
Jag har från börjat sett det som en kul grej, men blev lite besviken sedan när maskoten blev så respektlöst behandlad som den blev.
Samma här. :'(
Håller med, det känns liksom inte kul när folk inte kan ge fan i att förstöra för andra
Jag tycker absolut att vi skall försöka en gång till med en ny älg (eller kanske en mjukis-sill?)
Finns det en möjlighet för magnusfeldth att hitta en liknande älg? Varifrån kom den första?
Sedan får vi se till att den aldrig kommer till Borås mer...
Fixar ngt kul....
Web-Tor skrev:
Kommer du ihåg namnet på någon av dom som ville ha älgen?
Tjaa, din adress fanns med i listan t ex. Kanske är det du som har den nu?
Web-Tor skrev:
Sedan får vi se till att den aldrig kommer till Borås mer...
Eller Göteborg i sånt fall...
SirPeter skrev:
Tjaa, din adress fanns med i listan t ex. Kanske är det du som har den nu?
Peter »
Jag har inte ens bett om att få älgen. Vi förstår allihop att du inte skrivit ut några etiketter eller bett någon på posten att välja vilken adress älgen skulle skickas till.
Jag har ingen aning om vad som hände i samband med att du lämnade ledningen för webForum men om det här har varit ditt sätt att hämnas för något är ditt agerande verkligen helt missriktat.
Jag har bara gott att säga om de gånger jag träffat dig. Ditt beteende i den här tråden passar dig verkligen inte.
Visst, det handlar bara om en tyg-älg men många tyckte ändå att det var roligt att följa älgens resa och att själva ta del i resan. Som det verkar nu har du satt stopp för detta och jag kan verkligen inte förstå varför.
Web-Tor skrev:
Jag har inte ens bett om att få älgen.
Det var ganska många som inte hade bett om det på den lista som jag hade, kanske därför den inte kommit vidare, vad vet jag.
Web-Tor skrev:
Vi förstår allihop att du inte skrivit ut några etiketter eller bett någon på posten att välja vilken adress älgen skulle skickas till.
Du får tro vad du vill. Jag kan bara säga hur jag gjorde eftersom du ställde frågan.
Web-Tor skrev:
Jag har ingen aning om vad som hände i samband med att du lämnade ledningen för webForum men om det här har varit ditt sätt att hämnas för något är ditt agerande verkligen helt missriktat.
Det där förstår jag inte ens vad du menar med.
Web-Tor skrev:
Jag har bara gott att säga om de gånger jag träffat dig. Ditt beteende i den här tråden passar dig verkligen inte.
Så varför kommer du då med en massa anklagelser mot mig?
Web-Tor skrev:
Visst, det handlar bara om en tyg-älg men många tyckte ändå att det var roligt att följa älgens resa och att själva ta del i resan. Som det verkar nu har du satt stopp för detta och jag kan verkligen inte förstå varför.
Återigen, varför anklagar du mig?