Var nyss hos några bekanta samt att jag blev chaffis på väg hem. Trots ute på bondvishan så låste jag bilen som vanligt då man bor inne i "stan".
Nu när vi skulle hem gick det inte att få upp låset, provade på passargerarsidan också men icke. Nyckeln gick bara inte att vrida. Bilen, en hyndai atos som jag lånat av farsan, kunde bakdörrarna inte vilja låsas upp om det var kallt ute. Nu var det 1 grad kallt.
Jag provade då att öppna bakluckan vilket gick och klängde mig fram i den lilla bilen för att låsa upp innefrån men icke. Knappen gick inte att dra upp.
Vänster bakdörr gick därimot att dra upp men ingen av de andra. Provade då att starta bilen och det gick så min fulla, halvtjocka polare fick tränga in sig i skuffen på väg hemmåt. Kan nog säga att skuffen är vel runt 40-50cm djup så bekvämt var det inte.
Även försvann ena låsknoppen så jag "lånade" en från passagerardörren men även fast jag drog och tröck så ville inte låset gå upp.
Men så tänkte jag, eftersom bakdörrarna inte gick upp då det var kallt så hjälper nog lite värme.
Väl framme fick jag gå till baksäte och hoppa ut där för att sen ta ut min hopknölade polare.
Provade då att låsa upp och självklart gick det då.
Det kan ha varit, denna låsöppning att dörren bak inte var riktigt stängd, vad vet jag.
När jag skulle hämta honom så sa jag att det var en lite rolig bil, efter detta blev denna bil ännu roligare. Och det blev inte bättre att han bor ovanpå en pub, som denna kväll var full...