Cut to the chase, hur mycket sprit tog du med dig? ;)
Jag är nu hemma igen efter att ha tillbringat nästan en vecka i Tyskland. Landet där ingen pratar engelska men det inte gör så mycket eftersom de är så trevliga ändå.
Jag befann mig i de ostliga delarna av forna Västtyskland, på tjänsteresa tillsammans med tre kollegor. Större delen av tiden tillbringades i den lilla hålan Wolfenbüttel (cirka 50 000 invånare) samt på ett fabriksområde strax utanför. Fabriken hette en gång i tiden Hermann Göring Werke och man tillverkade bland annat V2-raketer i stora underjordiska lokaler. Nuförtiden tillverkar man endast tåg, säger de, men vi fick ändå inte gå ner i källaren.
Här följer några av de icke-hemligstämplade bilderna:

Det är skönt med en egen kupé Arlanda Express är ganska glest befolkat på söndagsförmiddagarna.

When in Rome... Ja, man får ta seden dit man kommer, så det blev till att ratta en C-klasse.

Det förflutna lämnar spår Särskilda hastighetsbegränsningar för stridsvagnar.

Gatubilden i Wolfenbüttel Det här känns på något vis som definitionen av gemytligt. Slott, stora kyrkor och gamla trä- och stenhus. Imponerande byggndasverk med gott om restauranger där de stora tallrikarna knappt räcker till för de större portionerna.

Julstämning Säga vad man vill, men det här med jul är en viktig grej i Tyskland. Varje tysk stad med självaktning har en sån här enorm adventskalender på en husvägg någonstans. Denna bild är tagen i Goslar.