Bör vi stänga webForum?
46 svar · 1 652 visningar · startad av Web-Tor · sida 2 av 3
Frågan, av Web-Tor
Ska vi följa folkets röst eller ska vi köra på som vanligt?
Läs frågan i sin helhet →25års gräns på wF nu!
Re: Re: Bör vi stänga webForum?
Blårand skrev:
Web-Tor skrev:
Bör vi stänga webForum?
Vi behöver ju inte stänga wF. Räcker ju med att de äldre inte kommunicerar med de yngre, och vice versa. ;)
Ah, äntligen en riktig anledning att sätta Blårand på ignore... ;)
Aftonbladet skrev:
Ska vuxna få chatta med barn på nätet?
HERREGUD!! Pratar vuxna med barn??! Var ska detta sluta?! Ska vi leva i ett fritt samhälle där alla pratar med varandra?! Fy fan säger jag!! Kastrera alla vuxna, de är farliga!!! Och några utropstecken till!!!!
ps. Vilken urbota korkad fråga att ställa. ;) ds.
Tack vare Internet som yngre och äldre träffas som här på webForum! :D
I det riktiga "irl" är det inte alls så.
Hoppas det smittar av sig på irl-delen också! :)
Trevlig första advent
Ett alternativ är att ha två versioner av webForum, en där barnen får vara och en där de vuxna får vara. Forummedlemmarna skickas sedan rätt av inloggningen som kollar ålder. Det ska inte ens finnas någon information om att forumet är uppbyggt på det här viset, det ska bara vara ett rykte som huserar på de olika forumen. Plötsligt en dag så ser inte bluxobluxo och altack Theons och Lasps kloka ord, men tänker inte mer på det. Likaså känner plötsligt frankof och Bire en märklig lättnad när Lofberg och Piiip är tystare än vanligt. Livet skulle fortsätta rätt mycket som vanligt på forumen, med enda skillnad att vi ser till att webForum minsann inte bidrar med någon som helst kontakt mellan åldrarna.
jag vet inte hur seriöst detta är, men vafan, alla som letat sig hit måste ju få ha en del i yttrandefriheten..
*vet eftersom han varit här rätt länge*
nakoz skrev:
men vafan, alla som letat sig hit måste ju få ha en del i yttrandefriheten..
Ja, under förutsättning att de är 40+ och certifierade icke-pedofiler med dokumenterad stabil psykisk hälsa.
Alla vuxna som surfar på Internet är pedofiler.
Som representant för den äldre generationen vill jag först framföra mitt varma tack till forumledningen för att tomtarna återkommit :bire :moose :birp
I övrigt håller jag med alla som uttalat sig i aktuellt ämne.
Klokt skrivet :i
Vill man göra nåt för att förhindra pedofili över nätet, lägg då ner aftonbladet chatt och lunarstorm... Har det funnits nån dokumentär i ämnet där en reporter inte fejkat vara en barnunge och gått in på nån av de ovan nämnda sajterna bara för att sekunder senare få sexerbjudande av 50-åringar?
* mrblonde connected
>mrblonde: Jag tycker redan nu att wf verkar motverka pedofili, jag lyckas minsann aldrig ragga upp någon här.
* mrblonde disconnected
Enklast är väl att idiotförklara alla yngre?
oelbal skrev:
Han slår till igen, med sällan skådad tajming! Tack, mina smilgropar behövde röra på sig lite idag.
För övrigt borde den person på Aftonbladet som författar en sådan röstning få både sitt jobb, sin dator och ett diplom uppkört i arslet.
Bire skrev:
Nä, vi stöter ut alla gamla gubbar ur samhället...
Bire skrev:
Skulle det behövas? dom klarar det utan våran hjälp §e
magnusfernstrom skrev:
OveRRidE skrev:
oelbal skrev:
Han slår till igen, med sällan skådad tajming! Tack, mina smilgropar behövde röra på sig lite idag.
Det var så lite så. :f
frankof skrev:
Bire skrev:
Skulle det behövas? dom klarar det utan våran hjälp §e
magnusfernstrom skrev:
Likaså lyckas ättriga surgubbar idiotförklara sig själva...
Men sluta bete er som Robinson-deltagare! :P