Jag kommer då och då för en tid framöver ge ledtrådar, och ni ska wF'are ska försöka komma på vad jag söker. Jag söker någonting, kan vara en sak, eller något abstrakt.
De första ledtrådarna är ruskigt svåra... De efterkommande också rejält svåra...
Ledtråd 1: Detta finns på något som för tillfället finns hos många hushåll.
De som mot all förmodan skulle komma på det redan nu, vänligen skicka ett PM istället för att posta ett inlägg. Och det är något unikt och klurigt, så svaret verkar långsökt vid första ledtråden (som ni kommer märka!)
/r: Posta gärna gissningar i denna tråd.
Hm, är det här nitro2k01:s egen version av Puzzel och allt vad de nu heter de där programmen som sänds dygnet runt på tv och som har ordlekar i stil med:
Ledtråd: Finns i köket!
Och så har de kastat om bokstäverna huller om buller: mikrovågsgnu
Vad kan det vara?! ;)
Hm, jag väntar nog till nästa ledtråd innan jag svarar...
Hm, är det här nitro2k01:s egen version av Puzzel och allt vad de nu heter de där programmen som sänds dygnet runt på tv och som har ordlekar i stil med:
Ledtråd: Finns i köket!
Och så har de kastat om bokstäverna huller om buller: mikrovågsgnu
Vad kan det vara?! ;)
Och då ringer någon in och svarar: "En pizzaugn!" ;)
Mikrovågs-gnu? Måste vara en mikro med linux installerat!
Dessvärre fel svar till denna lek...
Det här är nog lite smartare än TV's superenkla program.
Jag kommer nog att ge c:a en ledtråd om dagen. Ändrade rutiner för övrigt, posta gärna gissningar i tråden.
Ledtråd 2: Det jag tänker på var populärt för ca 10-15 år sedan, och användes för att piffa upp vissa saker, för att sedan försvinna nästan helt och hållet. Trots att det nu finns i många hushåll som beskrivet i Ledtråd 1 så kan man inte precis tala om en comeback.
Jag får inte ihop det med uppiffning av saker, om man nu inte anser att snön sätter lite piff på tillvaron. Och vad man piffar upp med, är ju upp till var och en. Däremot är snön något som har försvunnit helt och hållet, för att sedan återkomma utan att vara någon slags comeback (om man nu någonsin kan säga att något har återkommit utan att göra comeback).