Helsingborg = Regn och blåst. :x
Då får vi se när det blir snö
58 svar · 1 523 visningar · startad av Webber2003 · sida 3 av 3
Frågan, av Webber2003
Då får vi se när det blir snö över Skövde, än så länge så har det ännu inte kommit något. Hur ser det ut i resten av landet för er?
Läs frågan i sin helhet →Har nyligen upptäckt att det börjat snöa i Stockholm.
Med tanke på att ingen hade nån aning om att det kunde snöa i stockholm lär det väl en mindre katastrof framåt morgonkvisten.
Tur man är arbetslös, så man kan ligga kvar i sängen och lyssna på alla olycksrapporter som kommer att hagla in till trafikredaktionen på radion. Ska nog träna på att likna ---> §e
bewern skrev:
Har nyligen upptäckt att det börjat snöa i Stockholm.
Med tanke på att ingen hade nån aning om att det kunde snöa i stockholm lär det väl en mindre katastrof framåt morgonkvisten.
Tur man är arbetslös, så man kan ligga kvar i sängen och lyssna på alla olycksrapporter som kommer att hagla in till trafikredaktionen på radion. Ska nog träna på att likna ---> §e
Tror nog några är redo för det. Satte på dubbdäcken på syrransbil för ett par dagar sedan, och morsan var och bytte däck idag. Var tydligen ganska mycket folk på verkstan som bytte däck idag, tog mor min 2 timmar att få sulorna bytta.
Fast, vad säger jag... detta är stockholm. Det kommer vara pulka åkning för dom flesta imorgon. Som vanligt tror folk att snön aldrig kommer till stockholm.
Jahapp, ett par centimeter snö på backen, men med +3 och regn är det bara slask... I morron lär det väl vara borta - tur det så jag kommer till jobbet. Uppförsbacke flera kilometer till Torsvik med slitna sommardäck i snö känns inte speciellt kul och jag har inte lust att tråckla mig fram genom Norrahammar... :e
LeonL skrev:
Det hemska är att det, enligt prognoserna från SMHI, kommer att bli regn väster om svealand i kväll
Väster om svealand? Har du flyttat till Norge din spjuver? ;)
Här verkar det mesta ha töat bort under natten ser det ut som men jag återkommer med säkra besked efter att jag har åkt till jobbet.
Just nu är det -3 C och massa snö ute! :e
Japp, snö som har övergått till att bli slask.
Får se om snöandet slutar eller om det forsätter under dagen.
Slaskigt och regn så snön är nog snart borta igen.
Nu har det snöat här också. :D Bara någon ynka centimeter, men det kanske kommer mera.
Hoppas att snön ligger kvar också, det blir så jäkla mörkt annars...
Någon som är förvånad? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562793,00.html
Men hallå? Det blir vinter, med snö, varje år. Och varje gång händer samma sak, bilar och bussar krockar eller hamnar i diket. Har folk verkligen så kort minne? I så fall har jag ett tips: Skriv ut en artikel om trafikkaoset och sätt upp på kylskåpet.
Kaos i uppsalatrafiken... en ledbuss som fastnat tvärs över slottsbacken :)
vi hade nästan 15 cm snö på bilen, och det gick inte fort genom stan vill jag lova.... sj höll dock tidtabellen, jag är förvånad men glad.
bewern skrev:
Någon som är förvånad? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562793,00.html
Men hallå? Det blir vinter, med snö, varje år. Och varje gång händer samma sak, bilar och bussar krockar eller hamnar i diket. Har folk verkligen så kort minne? I så fall har jag ett tips: Skriv ut en artikel om trafikkaoset och sätt upp på kylskåpet.
Hehe, JönköpingsPosten hade en bättre bild på Öxneleden: en vanlig buss på tvären en bit upp i backen, strax nedanför en ledbuss som en fällkniv och diverse bilar överallt i övrigt... :e
Det var som tusan! Nu börjar det snöa i Göteborg igen. :o
Web-Tor skrev:
Här har det snöat sen jag vaknade vid tio, trots att det bara är nollgradigt verkar det som att det lägger sig. Lär vara snorhalt eftersom det slaskade och regnade i natt...
Web-Tor skrev:
Det började redan vid halv tiotiden... och fasen vad det blåste ....brrrr... Inte kul att ta en halvtimmes promenad.
Äntligen
Vinterhjulen åkte på i förrgår och i morgon börjar canastahelgen i Sveriges snöigaste och närmaste stad :birp
Iiiih inge snö på backen!! :D YÄS!
Det har snöat nått så in i helskotta här under natten och dagen. Yuck!