Hur kan det komma sig att ilskan överstiger det sunda förnuft man har. Man tänker typ 2 meter långt rent ut sagt. Det gäller verkligen att ta sig i kragen nära denna ilska ränner genom kroppen. Bästa sättet att bli av med den tycker jag vore om man bara kunde fisa ut den på stört.
Jag va nära att döda min boss idag, men fick verkligen gömma knytnäven bakom ryggen ocn knipa igen. Men hon såg allt att jag va förbannad, tror varenda muskel i kroppen spände sig självmant.
Kanske hade vart dumt att fisa ut ilskan just där, den hade nog luktat ganska illa.
Har en del gånger blivigt så förbannad att det blev helt svart, som en blackout i knappt en sekund. Alla muskler spänner sig så det knakar och ögonen spärrar upp sig så mycket att det inte går att blinka. Precis som allt blod bara flyger upp i huvudet. Förbannad kan jag bli, tur att jag kan behärska den. Och jag kan faktiskt ta rätt mycket skit.
Har ni också upplevt min blackout-känsla vid maximal ilska?
Hur lugnar ni ner er? Tar en joint och spelar lite metal genom loudspreachsen? Skämt och sido.
Kanske hade vart dumt att fisa ut ilskan just där, den hade nog luktat ganska illa.
:birp
Hm. Visst har jag blivit förbannad, men jag tror jag brukar svälja ilskan och ta ut den på min. :p Men som du skriver, att dunka lite musik brukar hjälpa...
Snackade om sånt där med ett par polare för ett tag sen, ingen av oss är nån som brukar gå omkring och slåss direkt ;), men vi var rörande överens om att fick man syn på att lillsyrran blev misshandlad - då skulle det slå slint totalt och man skulle börja veva vilt, vilka det än var som var emot en...
Undra om man får mildare straff vid misshandel/mord om man säger att ilskan slog slint i skallen på mig? :)
Skulle det slå slint ordentligt och man av misstag får in några rejäla praktträffar som avlider personen. Hmm, ett sådant straff måste vara svårt att sitta av.
Nej. Du får inte lägre straff. Snarare tvärtom
Jag tycker om att du tar upp detta, ibland syns det i dina inlägg att det kanske inte är så eftertänksamt alla gånger!!
Eller är det vänsterbilden som påverkar mig?
Som sagt Bra att du tar upp det. Vad skulle du själv vilja föreslå för åtgärd?
Hon försökte straffa mig bara för att jag hade rätt. Jag satte henne helt enkelt på plats. Hon är ny chef och har inte så mycket koll på företaget/bemanningen. Men hon spelar nån "jag är chef och bestämmer så du ska inte yttra dig"-roll. Nu var det så att jag hade rätt och hon fel, då ville hon straffa mig vilket hon kan eftersom hon är min boss. Vad det gäller vill jag inte gå in på. Men jag klarade mig ur situationen till bådas fördel som igentligen borde vara till min fördel. Men för att inte förvärra läget så fick det bli på detta sätt.
Undra om man får mildare straff vid misshandel/mord om man säger att ilskan slog slint i skallen på mig? :)
Skulle det slå slint ordentligt och man av misstag får in några rejäla praktträffar som avlider personen. Hmm, ett sådant straff måste vara svårt att sitta av.
Jupp, man kan hävda att man handlade i excess, dvs att man "svårligen kunde besinna sig" som det heter. Men det är det översta steget på våldstrappan efter våld för att freda sig själv och de sina i självförsvar (och något mer som nu har slunkit mig ur minnet) så det lär krävas en rätt bra bevisbörda för att du ska gå fri i så fall.
Själv brukar jag gå in i mitt rum och slå i sängen eller nåt som inte tar skada om jag är såpass arg.
Så länge det inte är nån fara för trummorna så sätter jag mig gärna vid dom och spelar på ilska. ;)
Andas lugnt, koncentrera dig på att andas med en punkt som sitter ca 7 cm nedanför naveln rakt in... låt all din energi strömma dit medans du långsamt andas och bara tänker på den punkten :) OBS seriöst, det fungerar
Sprickor i båda händerna! Slåss inte med hårda utomhusväggar, dem vinner alltid :(
Jepp det är sant, rutor är inte bra heller. Skar upp hela knogen blödde i en timme typ. Helgen efter blev det som du sa en husvägg, med samma knoge, slog sönder det gammla såret. Och fick även en ny skåra jämnter det gammla. Tror ja får slå på duntäcken nästa gång.
Jag brukar rusa iväg till nåt ostört ställe (gärna genom allt/alla i min väg) och göra armhävningar tills jag nästan kräks. Det funkar rätt bra. Särskilt om man kör på knogarna.
Det är få gånger jag tappar kontrollen, och det har hittils alltid varit alkohol inblandat då jag väl gjort det.
Några gånger har det varit på krogen då jag blir deppig/sur/förbannad, men då slår jag bara något hårt (träd, betongsugga el. dyl.)
Men en gång var jag hos min f.d. chef och drack sprit samt spelade pictionary. (Jag kan tillägga att jag är en dålig förlorare)
När min chef som jag också delvis är släkt med började slänga ur sig massa spydiga kommentarer (ex. Klarar du inte den så är du dum i huvudet, jag ska bryta armarna av dig osv.) så tappade jag besinningen i samband med att jag inte klarade frågan.
Jag kommer ihåg att allt blod var i skallen eftersom jag var kokhet och hjärnan slog på reptilhjärnan only. Sen reste jag mig upp och vrålade åt honom att om han inte skärper sig så ska jag skära av han huvet och trycka upp det i ärslet på honom. Det var en hel del mer jag han säga på den där korta perioden. Därefter så kom jag tillbaka till verkligheten och var riktigt skärrad, men jag var inte ensam om det, mina 6 arbetskamrater och chefens sambo var rejält shockade så jag fick lite skäll :P
Det är den enda gången jag fullständigt tappat kontrollen, och jag är livrädd för att det skulle hända igen, jag har ingen aning alls om vad jag är kapabel till att göra i ett sånt tillstånd. Drämma en flaska i huvet på någon skulle nog inte vara några problem.
Så om du börjar bli förbannad och dricker alkohol, ett tips är då att gå därifrån fort.
Andas lugnt, koncentrera dig på att andas med en punkt som sitter ca 7 cm nedanför naveln rakt in... låt all din energi strömma dit medans du långsamt andas och bara tänker på den punkten :) OBS seriöst, det fungerar
Så sa de ungefär på en kurs jag var på för avslappning (via simträningen). Det fungerar verkligen.
Angående alkohol, bättre att inte dricka det alls. ;)
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2