obelix skrev:
Ni som inte vill ha snö får gärna vidarbefodra den hit till Borås.
Nej, herregud! I så fall vidarebefordrar jag den till Afrika. :P :e (Fast nackdelen är att vi då fortfarande har ett original av snön i Borås.)
28 svar · 781 visningar · startad av filippo · sida 2 av 2
De har snöat tidigare denna höst. Men efter några minuter har de vita varit borta.... Men nu så har snön varit kvar hela dagen, det är inte mycker men ändå.... och nu kommer det påfyllning. Är detta vintern som kommer nu eller är det bara en varning på vad komma skall! :OO
Läs frågan i sin helhet →obelix skrev:
Ni som inte vill ha snö får gärna vidarbefodra den hit till Borås.
Nej, herregud! I så fall vidarebefordrar jag den till Afrika. :P :e (Fast nackdelen är att vi då fortfarande har ett original av snön i Borås.)
Sedär ja, snön som har irrat omkring i luften idag har nu lagt sig till rätta på marken. Återstår att se hur länge den gör det med tanke på att det i skrivande stund är +3,2°C utanför.
Springer runt i grönkläder här i Östersund, och hade mer än gärna sett att snön kunde vänta lite på sig - förbannat kallt nu...
det snöar här i märsta :)
mariel skrev:
det snöar här i märsta :)
Det har kommit kring 1 dm snö i Östersund nu. Temperaturen håller sig på -7 och har gjort det i stort sett hela natten. Vintern ÄR här, bara att hoppas att det inte blir varmt igen utan vintern får vara kvar ;)
filippo skrev:
Det har kommit kring 1 dm snö i Östersund nu. Temperaturen håller sig på -7 och har gjort det i stort sett hela natten. Vintern ÄR här, bara att hoppas att det inte blir varmt igen utan vintern får vara kvar ;)
jag *måste* vänja mig vid det metriska systemet lol
Plz inge snö mer här jag ber..
Så less på slasket varenda j*vla år!
I Enköping började de första flingorna falla runt 00-tiden inatt. De måster ha fortsatt att falla för imorse vaknade vi och såg ett vitt snötäcke ligga. Sen klev vi ut i yrsnön och skjöt med kulspruta. :e
mariel skrev:
filippo skrev:
jag *måste* vänja mig vid det metriska systemet lol
1 dm = 0.1 meter = 4" (nästan)
-7 grader är 266K = 19F
Mycket bra konverteringsprogram :)
Och 10 cm snö på backen motsvarar ca 10 mm nederbörd i smält form.