webForumDet fria alternativet

MUCK!

Småprat

27 svar · 866 visningar · startad av voigtann1

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg
Frågan#1

Ja med 20 000 kr mer på banken... många blåmärken och extremt lite sömn under 10 månader så har jag äntligen lämnat Kn Zetterbergs klor och är en fri människa igen... Är glad att man gjorde detta iallafall... jobbigt/hårt men roligt...

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Livet består av ett anatal skeenden. Grattis och ta klivet över till nästa.
Passera banken innan.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jävla gris! En annan fick bara 4000 när man muckade! :bla ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Pengar när man MUCKAR ?! wtf!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

stoffe-2k skrev:

Pengar när man MUCKAR ?! wtf!

Lön under tiden man varit i lumpen, Som man får i en klumpsumma när man slutar...

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Re: MUCK!

voigtann1 skrev:

Ja med 20 000 kr mer på banken... många blåmärken och extremt lite sömn under 10 månader så har jag äntligen lämnat Kn Zetterbergs klor och är en fri människa igen... Är glad att man gjorde detta iallafall... jobbigt/hårt men roligt...

Jag lider med dig... var har du lumpat då?

Re: Re: MUCK!

Lord Pingu skrev:

voigtann1 skrev:

Jag lider med dig... var har du lumpat då?

Göta ingenjörregemente, Ing 2 som insatssoldat
66(dagslön)*299(antal dagar) ... om man nu ska vara exakt med pengarna :e min tvillingbror har en vecka kvar :e :e

Haha, såg några på krogen idag som var alldeles nymuckade för dagen och skulle supa till det - redan vid halv elva började de hetsa varandra på allvar genom att köpa shots till varandra, den ena vidrigare än den andra... :e

Sambuca, en jävla massa tabasco och sen tequila - allting skiktat i en sexa... Killen som fick den blev lite grön... §e

Den förste jag såg bli eskorterad ut av en vakt var vid halv tolv nånstans, han såg ut att ha blivit "hastigt illamående" nånstans... ;) :L

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Skulle inte du gå på hajper ajländ?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

4.Insatspluton - Kick ass take names! :e

Grattis och välkommen åter till verkligheten! ;) Det är ett par intressanta månader som man är stolt av att ha gjort, men som man inte vill göra igen (det civila livet är allt för trevligt i jämförelse).

:stefan: skrev:

Haha, såg några på krogen idag som var alldeles nymuckade för dagen och skulle supa till det - redan vid halv elva började de hetsa varandra på allvar genom att köpa shots till varandra, den ena vidrigare än den andra... :e

Sambuca, en jävla massa tabasco och sen tequila - allting skiktat i en sexa... Killen som fick den blev lite grön... §e

Den förste jag såg bli eskorterad ut av en vakt var vid halv tolv nånstans, han såg ut att ha blivit "hastigt illamående" nånstans... ;) :L

Ha ha! Det var min grupp David och Grupp Cesar! haha Kan gissa vilken som åkte ut först :e

Pace skrev:

4.Insatspluton - Kick ass take names! :e

Ha ha det är exakt vad Kn Z skrev :e . Känns ännu inte att man har Muckat men det kommer nog :e

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Re: MUCK!

voigtann1 skrev:

Ja med 20 000 kr mer på banken...

Ahh...får ni 20.000:- för att göra lumpen?? Eller missuppfattade jag ditt inlägg fel?

voigtann1 skrev:

:stefan: skrev:

Ha ha! Det var min grupp David och Grupp Cesar! haha Kan gissa vilken som åkte ut först :e

Ja, det var väl du? :moose

Re: Re: MUCK!

Blårand skrev:

voigtann1 skrev:

Ja med 20 000 kr mer på banken...

Ahh...får ni 20.000:- för att göra lumpen?? Eller missuppfattade jag ditt inlägg fel?

Du får ju månadslön på 30*66 varje månad.. sen när du muckar får du 66*299 för att du har gjort Lumpen.. ja... :e

PS Jag var tyvärr inte med i Jönköping :( hade gärna varit det DS

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

skönt.. grattis =)

jag fick också runt 20 i muckarbidrag för två år sen när jag muckade... ingen resa? vi drog 20 grabbar till magaluf å slut-svinade =)

Re: Re: Re: MUCK!

voigtann1 skrev:

Du får ju månadslön på 30*66 varje månad.. sen när du muckar får du 66*299 för att du har gjort Lumpen.. ja... :e

Phuu....det var mycket det. En vanlig arbetare skulle nog aldrig lyckas spara undan så "mycket" på enbart 9 månader. ;)

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

mycket? för 10 månaders slit? =) nej nej, det är inte mycket - 66kr på en dag, jämfört med vad du får när du jobbar. illa.

nakoz skrev:

mycket? för 10 månaders slit? =) nej nej, det är inte mycket - 66kr på en dag, jämfört med vad du får när du jobbar. illa.

Du hann svara innan jag redigerade mitt inlägg. Men hur många arbetare kan spara undan 20.000:- på en 9-månaders period? I förhållande till det, så är 20.000:- mycket i mina ögon, för att göra lumpen.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Själv har jag 6 månader kvar till muck, men grattis! :)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

I know the feeling.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)