webForumDet fria alternativet

Självstympningen

Småprat

17 svar · 791 visningar · startad av Klös

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg
Frågan#1

Jag varnar känsliga från att titta på bilden... läs först tråden Tio små tår... så kanske ni förstår vilken typ av bild det är.
Jag mår bra och det känns som om jag inom en snar framtid kan gå som vanligt igen utan att känna smärta/obehag. Ni ska vara glad att bandaget sitter där :P

one_missing.jpg
Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Usch. Hur gick det nu med försäkring och annat?

nitro2k01 skrev:

Usch. Hur gick det nu med försäkring och annat?

Jag vet vilka papper som ska skickas in men alla är inte inskickade än för jag måste veta hur länge jag kommer att vara sjukskriven.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ooaajje! :o

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Hoppas det löser sig snabbt med försäkringar...

"Över ån ån ån, tappa tån tån tån..." :moose ;) :birp

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Hoppas inte livet är i fara bara!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det var väl inte en medveten handling att fjärna lilltån? om inte, det var inte självstympning (bara klantighet ;) )

frankof skrev:

Det var väl inte en medveten handling att fjärna lilltån?

Nä det var ingen medveten handling med att kapa av mig lilltån. Jag skulle hellra arbeta än att sitta hemma hela dagarna x(

Medlem sedan aug. 200492 inlägg

Din stackare, jag lider med dig.
Jag har själv fått diagnosen RSDS för några år sedan och riskerar att bli av med höger ben ifrån knäleden och neråt om några år.
Allt beror på hur sjukdomen RSDS fortlöper.
Enda tipset jag har till dig är att: "Nyttja sjukgymnastiken mycket för att ha bra med cirkulation i foten/resternade tår".
Kram på dig.

Klös skrev:

Nä det var ingen medveten handling med att kapa av mig lilltån. Jag skulle hellra arbeta än att sitta hemma hela dagarna x(

Misstänkte det ;)
Det går över, efter något år blir det rätt ok att gå hemma (och göra vad man vill) ;)
Fast så länge man inte är ekonomiskt oberoende är man "tvungen" att jobba(ja, den sociala biten är också viktig)

Machowoman skrev:

Din stackare, jag lider med dig.
Jag har själv fått diagnosen RSDS för några år sedan och riskerar att bli av med höger ben ifrån knäleden och neråt om några år.
Allt beror på hur sjukdomen RSDS fortlöper.
Enda tipset jag har till dig är att: "Nyttja sjukgymnastiken mycket för att ha bra med cirkulation i foten/resternade tår".
Kram på dig.

RSDS :q

obelix skrev:

RSDS :q

kanske http://www.rsds.org/

Medlem sedan jan. 2001332 inlägg

Lider med dig.....
Råkade ut för en olycka för ett par år sedan där jag var nära att bli av med vänster fot... Klarade den dock, men får leva med smärta och nedsatt rörlighet resten av livet....
Inget jag önskar ens åt mina värsta fiender....

Men här kommer några små råd när det gäller försäkringar.....
# Minsta lilla skrapsår ska du ange... Bättre för mycket än för lite. Detta för att du kanske inte tror det nu men ytterligare problem kan uppstå längre fram och då får du ingen hjälp om det inte är angett från början.

# Se till att du har kopior på alla papper (det blir många tillslut men det är lättare att hålla koll då.)

# Se till att utnyttja alla resurser. Det många inte vet är att "försäkringsgubbarna" sitter där för att hjälpa dig... Och det är mycket dom faktiskt kan hjälpa till med. Fråga om ALLT!

Sen vill jag bara säga: Krya på dig och lycka till!

Hoppas du slipper fantomsmärta...

FUSK :bla
Länken är sponsrad av Aftonbladet

Du får väl fråga om du kan få en av dom överblivna? ;)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Klös skrev:

FUSK :bla
Länken är sponsrad av Aftonbladet

Han är en jävla hjälte!

Han jobbar säkerligen under skitförhållanden som stenhuggare med 6 fingrar. Inte nu förstås.

Satan. Såna där personer blir jag imponerad av.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Jag föddes också med tolv fingrar och tolv tår men har tyvärr inte kvar dom för att kunna krossa dom senare i livet :o

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)