Här om dagen så tappade jag en glass och innan glassen
åker ner still marken så har jag hunnit klicka Ctrl + Z i hjärnan.
Är det bara jag som har problem med Ctrl + Z?
Någon som har liknande erfarenhet?
23 svar · 641 visningar · startad av flumpa
Här om dagen så tappade jag en glass och innan glassen
åker ner still marken så har jag hunnit klicka Ctrl + Z i hjärnan.
Är det bara jag som har problem med Ctrl + Z?
Någon som har liknande erfarenhet?
ok, då är jag helt normal *pust*
Illa :e
Det är det fina med att använda Emacs övermåttan mycket. Man tänker inte lika lätt M-x undo<enter> eller Ctrl-shift-streck ;)
Uch, Mac måste man vara sjuk om man använder..
Ctrl+Z syndromet är milt i jämförelse :L
spango skrev:
Och Emacs är världens bästa editor, det har ett oberoende forskningsinstitut i Schweiz konstaterat.
Det är utan tvekan den editor som har flest finesser. Webbrowser, inbyggd psykolog, mm.
"Emacs would be a great operating system if only it had a decent editor" brukar ju vi-folket säga. Det packet...
spango skrev:
"Emacs would be a great operating system if only it had a decent editor" brukar ju vi-folket säga. Det packet...
Jag känner på mig att det någonstans där ute finns något macro till emacs som gör att den kan fungera precis som vi. Om så är fallet, har de i så fall hittat det ultimata operativsystemet. ;)
Ser man på: http://www.cs.sunysb.edu/~kifer/emacs.html
Varför har jag inte kommit på att det måste finnas nåt sånt själv? Nå, då har jag ett bra motargument i nästa flame war om den saken då :D
Ett program jag aldrig använt, men namnet låter som något
dumt mac påhitt
flumpa skrev:
dumt mac påhitt
Har du ens använt en macintosh? Det jag har slagits av är att det oftast är mycket enklare att utföra de flesta saker. Naturligtvis finns det många undantag, men jag kör regelbundet både Mac OS X och Windows 2000/XP och förstår inte riktigt din kommentar.
Det är bara att trycka på Äpple + Z så ångrar du det senaste kommandot i Mac OS X.
I förrgår när jag tecknade på något och ritade fel så tänkte jag direkt trycka CTRL + Z.
flumpa skrev:
dumt mac påhitt
Tror minsann stackarn tänker på emacs ;)
Nej emacs har egentligen inte så mycket att göra med mac. Snarare är det ett gnu-verktyg (För er som vet mindre så är gnu=linux, för som vet mer så är det det inte... :P )
Jag har faktiskt använt emacs på en macintosh någon gång.
UlfT skrev:
Jag har faktiskt använt emacs på en macintosh någon gång.
Jo, emacs, och mycket annan GNU-programvara finns ju portad till allsköns palttformar.
Jag menade bara att flumpa var lite fel ute, eftersom emacs inte har något att göra med mac, mer än nån annan plattform.
Har du ens använt en macintosh? Det jag har slagits av är att det oftast är mycket enklare att utföra de flesta saker. Naturligtvis finns det många undantag, men jag kör regelbundet både Mac OS X och Windows 2000/XP och förstår inte riktigt din kommentar.
Jo jag har använt mac och använder mac, är grafiker men de är
typ de enda som man kan göra på den enligt mig. (kanske se
på film)
Ska man hitta ett spel och koppla av med så är marknaden lika med 0..
Uch mac!!