webForumDet fria alternativet

Idag är det fest.

Småprat

20 svar · 485 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Allting har gott emot mig idag.

1. 08.00 ringer väckarklockan och jag har exakt en timme och 6 minuter på mig att göra mig i ordning innan jag skulle ta bussen. Jag går upp och ska stänga av väckarklockan, hade visst fastnat i täcket så jag ramlar ner på golvet.
Tillslut tar jag mig loss, då hade väckarklockan slutat ringa så jag gick direkt in i duschen, där tar det några minuter innan jag får in rätt värme, så jag har både brännt mig och förfryst. Sen när jag duschat klart hör jag att väcklarklockan ringer igen, arg som jag redan är går jag snabbt in på mitt rum (blöt och otorkad) och stänger av mobilen, sen går jag tillbaka till badrummet och halkar på vattnet jag tagit med mig ut ur badrummet, och slår in smalbenet i dörren.

Efter det är det dags för frukost, givetvis spiller jag ut ett helt glas oboy och får torka som en dåre.

Sen är det dags att fixa frillan och borsta tänderna. Upptäcker att jag glömt både vax och tandborste i Karlskrona, fixar en ny tandborste och snor lillebrors gelé.

Sen ser jag att jag har exakt -2 minuter på mig att ta bussen. Tänker att jag kan hinna även och springer ner till busshållplatsen, givetvis har den avgått i rätt tid för en gångs skull. Inte så mycket att göra åt så jag går tillbaka hem igen och går inom grannen och ser om jag kan hitta min mössa där så jag slipper visa min fula gelé frisyr hela dagen. Hittar inte mössan och slår i stortån när jag ska ta på mig skorna och sen får jag springa ner till bussen igen. Denna gången hann jag och resan in till Höllviken centrum gick utan problem. Sen får jag sitta på en jobbig stol hela vägen till Vellinge där några kompisar skulle hämta upp mig (dem körde från Malmö till Vellinge eftersom dem inte hade något bättre att göra eftersom jag var försenad)

Resan där gick också bra och vi kom fram till Mediegymnasiet ca 30 minuter försent. Men det var inga problem och där stod vi och försökte få några 18åringar intresserade av Hyper Island, men det gick inte bra så vi gav upp och stack och käkade i stan istället. Vi valde Jensens Böf, där fick jag en biff med stora senor och alldeles för lite sås.

Sen gick vi runt på stan, då kände jag av att något var fel på min stortå som jag slått i på morgonen, aj aj aj sa jag efter varje steg jag tog.
När vi väl hittat en bankomat som fungerade upptäckte jag att jag hade hälften så mycket pengar som jag trodde. illa.

Sen drack vi kaffe, jag brände mig på tungan och kaffet var inget gott. Upptäckte då också att jag hade 100 kr mindre på mitt espresso-kort än vad jag trodde.

Sen åkte jag hem och det gick också bra.
Men precis upptäckte jag att byxorna jag vill ha på mig ikväll inte är rena, det är hundskit på skorna och min kavaj är smutsig.

Och nu har jag 35 minuter på mig att fixa till allt detta plus att jag ska göra mig själv söt också, och det tar tid! :P

Så nu är frågan, hur kommer resten av kvällen gå? Kommer jag kunna övertala mina kompisar att följa med till Aqua bar i Malmö där jag tänkte hooka upp med en dam eller måste jag gå till något annat ställe och gå miste om damen? Eller kommer jag komma till Aqua bar och vara för full eller fucka upp det på något annat sätt så jag ändå inte får henne.

Vad tror ni?

Så, det var skönt att skriva en massa om min underbara dag, det tog ungefär 10 minuter, så nu har jag bara 25 minuter på mig att göra mig söt.

Puss.

Just det, inte att missa är att det hände en massa andra otrevliga saker i stan idag som bidrog till att allting är jobbigt och jobbigt och jobbigt, som t.ex att 3gnätet inte fungerat alls, tappade mobilen i marken så att den fick en masa hack och repor. Sen tappade jag min bling i örat och ringen jag köpte för dyra pengar passade inte mitt finger, men jag orkade inte gå tillbaka och byta och justera.

Puss igen.

"Är inte du skyldig mig en vinflaska Peter" /Mamma
"Är inte du skydlig mig 21 000 Peter" /Pappa
"Är inte du skyldig mig ett par solglasögon och 400 kr" /Storasyster
"Är inte du skyldig mig en keps, en mobil och 200 kr" /Lillebror

Det där var det enda min familj sa under middagen, this just gettin better!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

"Är inte du skyldig mig en keps, en mobil och 200 kr" /Lillebror

Och lite hårgélé. :P

Ja, fast det sa han aldrig, för det vet han inte om, däremot måste jag låna ännu mer nu, och det är skitdåligt, och Sofieros 7.5% öl smakade ****... 13 hela kronor :'(

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Ah! Känner skadegläljen växa inom mig! §e :e

Nu börjar jag känna mig superrund om fötterna och det är nog dags att bestämma att jag är tillräckligt söt för att börja förfesta, jag lyckades till och med övertala pappsen att köra mig till förfesten, det ni! Och damen ringde för några minuter sen, 3g-nätet fungerar igen och jag klippte tånaglen som är krossad så det gör bara ont när jag står upp.
Däremot har jag fortfarande inte löst hundbajsproblemet och mitt hår ser ut som tidigt 80-tals afro.

Sen har jag bara en kavaj här hemma som är för stor. Men det går säkert bra ändå för hoodyn under är rätt tjock.

Och nu när pappa kallade råkade jag trampa på en snus så jag måste byta strumpor.

Sen lyssnar jag på The Used - Sometimes I Just Go For It och skönare piano-låt existerar inte.

Nu övertalade jag 2 kompisar till att komma till förfesten. Alltid roligt att träffa kompisar man inte träffat på mer än en månad.

nu får ölen sluta prata och jag börja dricka.

Återkommer med rapport i morgon.

Puss maddafakkers!

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Woooord. You're from the streets, aiiiight? Life is tough as SHIT fo sho!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Tänk vad lite sprit kan fixa... :birp

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Tur att du ska festa, kör du tillräckligt hårt försvinner de där bekymren ett tag! :e

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

caze skrev:

Tur att du ska festa, kör du tillräckligt hårt försvinner de där bekymren ett tag! :e

Så sant som det var sagt, ha en kul kväll :bire!!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Re: Idag är det fest.

Okkido skrev:

så nu har jag bara 25 minuter på mig att göra mig söt.

Puss.

Plastikoperationer brukar oftas ta längre tid.

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

Återkommer med rapport i morgon.

dags att vakna nu...

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Sofiero är en riktigt skitig öl :x

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Sofiero, det spanska guldet! Snacka inte skit om det :o

Rapport: Nöjd.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Okkido skrev:

Rapport: Nöjd.

Inte lika skrivig idag? §e

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Sofiero är redigt äckligt juh. :)

Om det ska vara budjetöl ska det vara blå & gul.

Dags att gå på det igen. Och förhoppnignsvis blir det en lika bra kväll :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Okkido skrev:

Dags att gå på det igen. Och förhoppnignsvis blir det en lika bra kväll :)

Instämmer :birp

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)