webForumDet fria alternativet

Hemkommen från Nyköping

Småprat

9 svar · 365 visningar · startad av Jupiter

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg
Frågan#1

Jaha, då var man hengången från några dagar i Nyköping/Oxelösund. Förstår fortfarande inte varför folk tittar kostigt på en när man frågar efter närmaste tunnelbanestation. ;) Finns det ingen kollektivtrafik i Nyköping, eller? Skämt åsido så får bussarna klart godkänt, men jag saknar tunnelbanan. Ingen som vet var man kan få tag i en modell av en tunnelbanevagn att ha på studentrummet? Tänkte först ta med en riktig tunnelbanevagn, men tunnelbaneföraren vilel inte släppa ifrån en ynka vagn (snålis :bla).

Jag har även lyckas hitta A-laget i både Oxelösund och Nyköping och dem såg precis ut som i Stockholm. I övrigt verkar Nyköping vara en mysig liten stad, men jag fattar inte varför alla måste vara ut och åka buss när jag är det?

Till sist, om ni ser någon svartklädd typ stå i Nyköping och mumla något osammanhängde om tunnelbana, j--la bussar och småstadsfascister så bjud han på en stor stark för det bara jag som fått ett narvsammanbrott.
:e :OO

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag letar! Eftersom jag är lite småstockholmsk själv lär jag inte få några problem att hitta Johnny Rönnbär!

Det värsta är väl att den svartklädde tungtalande ynglingen åker med min buss! (Det är riktigt, jag åkte den först! :bla )

@nders skrev:

Jag letar! Eftersom jag är lite småstockholmsk själv lär jag inte få några problem att hitta Johnny Rönnbär!

Ny har du ätit för mycket bär igen, du skriver till och med bär när du menar berg.

@nders skrev:

Det värsta är väl att den svartklädde tungtalande ynglingen åker med min buss!

Bar, då vet jag vem jag ska klaga hos.
;)

Rönnbär är höstnamnet!

@nders skrev:

Rönnbär är höstnamnet!

Inte för att jag förstår vad du menar, men det finns äskert en logisk förklaring bakom.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Håll utkik efter herr Hatt, han går omkring i en trenchcoat, hatt på huvudet och beter sig allmänt förvirrat. Strax efter honom finner du alltid hans mor som håller koll på sin son. Mycket märklig man, mycket märklig.

erka, menar du han med fjäderhatten?
Ser honom varje morgon traska, förvirrat, över busstationen, och i onsdags (eller var det igår) fick jag åka buss alldeles ensam med honom. Jag var rädd att han skulle rycka tag i mig och gör något förvirrat, men jag klarade mig. :o

Nu vet jag vem herr Hatt är. Jag förhörde mig igår, och det är inte han jag trodde. Men det är klart, i en stad av denna storlek finns det helt klart plats för mer än en förvirrad man i hatt!

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

@nders, fjäderhattsmannen ? Han måste vara ny i stan, tänk om det blir krig mellan han och herr hatt

Har missat båda dessa personer, men jag träffade på en person (utan hatt) som kan ställas till samma grupp som de ovan nämnda.

421 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
284 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
284 ms — ändringar (db)