Åååhåååå, ååångest!
34 svar · 848 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 2 av 2
Frågan, av magnusfernstrom
Jag har försovigt mig ganska rejält de senaste två dagarna, idag är det något slags föräldramöte. Tänk om läraren säger något, och förövrigt; får föräldrar reda på frånvaro i gymnasiet? Det är väl mitt frivilliga val! :( :( :(
Läs frågan i sin helhet →Haha. :e
Jag tror det är så att man får streck i betyg om man får mer än 50% frånvaro i ett ämne? Så tror jag det är på min skola. Två dagars försovning är ju knappast nåt att oroa sig över. :p Surt att du inte är 18. ;) :OO
Gein: För att jag ställer en fråga och så kommer oelbal och stör mig.
Jag fick mitt csn det är jag imponerad över.
Okkido skrev:
Jag fick mitt csn det är jag imponerad över.
"Me too"
Jag fick bearbeta csn länge innan de släppte ifrån sig några pengar, det blev några snyftbrev och diverse telefonsamtal, men det gick!
magnusfjantström skrev:
Gein: För att jag ställer en fråga och så kommer oelbal och stör mig.
*hint* Det här är cafét *hint*
magnusfernstrom skrev:
Qimen: ...
Tack, du är den enda som kommit med seriösa svar i tråden. :bire
Det beror väl verkligen hur man ser på det?
"Lika barn leka bäst" Eller hur är det man säger?
Jag som hjälper till att sponsra din skolgång, jag säger bara: "Lycka till" :e
oelbal skrev:
HAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH!
Ta inte i så du spricker. Finns ingen anledning till att överdrivet tracka ner på en persons oroligheter.
Hur mycket frånvaro har du haft innan? Hur mycket gör dessa två förseelser på helheten? Varför har du försovit dig?
Om svaren på dessa frågor är "Nej", "Inte särskilt mycket och mina betyg lär det inte påverka alls" och "Jag har en slitsam period." så är det hellugnt! :)
Hade det varit dödsstraff för förseningar så hade jag blivit avrättad ganska många gånger under min högstadietid. ;)
Jag som skämdes för mina två frånvarotimmar under mitt 3-åriga gymnasium. :r
Re: Åååhåååå, ååångest!
magnusfernstrom skrev:
... på frånvaro i gymnasiet? Det är väl mitt frivilliga val!
Det kan man tycka. Men gymnasieskolan finansieras av skattemedel och min åsikt är den att om man blivit tilldelad en plats på en utbildning som någon annan betalar så ska man veta hut.
Alltså, kom i tid och gör det lärarna säger till dig. :P
Går du på den här skolan? http://www.expressen.se/index.jsp?a=178589 ;)
Dryden: Okej. Det är mest livet här hemma jag inte pallar med, egentligen. Och då menar jag livet, det vill säga tjatet. Och inte mitt liv. :)
När jag gick i gymnasiet så fick vi frånvarotimmarna på en lapp
sen fick vi välja hur många av dom timmarna som var skolk.
Lappen renskrevs och vi fick med den hem för påskrift.