webForumDet fria alternativet

Inte min dag idag!

Småprat

10 svar · 425 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Dagen börjar 07.00 då klockan ringer ställer mig i duschen, tar shampoo, ställer tillbaka flaskan instabilt så den faller ner på min tå. Aj, inte så värst farligt smärtan gick över minutrarna efter.

Tiden går, klockan närmar sig 09:50 och första lektionen är slut glider ut ur klassrummet där städaren precis kört med golvmoppen! så jag drog en vurpa ner på marken och inspekterade plastgolvmattan i macro.

Hade lite småont resten av dagen i skolan, kommer hem tar det lite lugnt, ska montera ihop en bokhylla som inhandlades i helgen. ska banka in några träplugg med hammare, precis när jag ska slå ringer mobiltelefonen, PANG, slår hammaren i fullfräs på långfingret och skriker lite, svarar i telefonen och ber kompisen återkomma om 10 minuter. medans jag gick och sköljde under kallt vatten för att lindra smärtan.

Sagt och gjort så ringer denna kompis 10 minuter senare. fast denna gång i hemtelefonen och telefonen ligger i andra ändan utav vårat hus som är 'L' format, när jag tar fart och springer och ska ta den där skarpa kurvan i polyester strumpor tappar jag fästet och bom ner i golvet.

Resultatet utav denna dag är, ont i vänstra kroppshalvan, samt blodfyllt under nageln samt en blodblåsa på långfingret.
Går lite segt att skriva på MSN och wF med trasigt långfinger.

r:/ dessutom skulle jag visa en tjejkompis blodblåsan på långfingret, och hon tolkade det som att jag pekade finger åt henne, så hon greppade tag i fingret och pressar stenhårt där jag timmen innan bankat md en hammare och vrider ur fingret halvt ur led.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Men, det är väl inte måndag idag? Eller har jag fått något om bakfötterna?

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Tänk på barnen i afrika - eller köp en hjälm!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Haha, känner igen den där känslan :e
Man känner att det enda som överhuvudtaget skulle kunna vara funkis är att ta ett par valium och ligga helt, helt stilla resten av dagen... men nu är ju dagen slut, hoppas nästa inte blir lika illa. (Hoppas kan man ju alltid ;) )

spango: Av valium blir man inte tillfullo helbrägda av!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det beror väl på hur man definierar "tillfullo" och "helbrägda" ;)
Om inte annat känner man väl inte av eländet lika mycket. Sen kan förstås valium leda till många dåliga dagar i det långa loppet... "får man inte göra, inte bra, um-pa-pa!"

spango, min bäste vän av skalbaggar, tycker du jag ska gå på VALIUM imorgon när jag ska BORRA i min tand? :(

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

magnusfernstrom skrev:

spango: Av valium blir man inte tillfullo helbrägda av!

Det blir roligare iaf... :birp

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Du var visst drabbad av Murphy's full attention :)

Heder till spango för ett klockrent citat från Nationalteatern

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

hehe, hoppas på att denna dag blir något bekvämare än föregående. Ett bra tecken är att jag inte tappade shampoot på foten imorse :e

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

Hur lyckas man med allt det där på en dag..? Du borde få någon typ av pris...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)