Va besvikna vi blev!
Först en massa reklam på danska.
Och sedan tar filmen " En köpman i Venedig" helt plötsligt stopp 1:23 in i filmen!!!!
Vad gör man!
Radera Ginza från beställarlistan?
Lennart Aspenryd
4 904 svar · 817 454 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 208 av 246
Jahapp! Det kan inte vara så himla svårt eller hur? Leken går altså ut på att man ska ctrl-v'a ut det man har lagrat, i \[ citat \] taggen! Om man nu inte har något i ctrl-v så låter man helt enkelt innehållet i \[ citat \] taggen vara tomt. :) Man skall heller således inte fuska och hitta något roligt att klistra in. Man tar det man har helt enkelt. Ibland kanske det kommer något roligt, andra gå
Läs frågan i sin helhet →Va besvikna vi blev!
Först en massa reklam på danska.
Och sedan tar filmen " En köpman i Venedig" helt plötsligt stopp 1:23 in i filmen!!!!
Vad gör man!
Radera Ginza från beställarlistan?
Lennart Aspenryd
Nashville
GRUB 2 - Fuduntu nu fartyg GRUB 2 som vår standard
CTRL + V är den bästa nyckeln någonsin
niggardly (y)
Så har då en gammal ikon i idrottens bevakningsteam trampat i klaveret och då tänker jag på
denna gamle man som nyligen fyllt 79 år och som på ett olyckligt sätt fällde kommentarer om
AIK:s afrikanska spelare under benämningen svarting.
Hans gamla kollegor ställde sig bakom honom och förklarade varför den generationen
använde sådan vokabulär utan att för den skull vara rasist.
Och tänk det tro jag inte att han, Bosse Hansson är. Och med tanke på vilken klubb som
han refererade till så var det kanske bara ett uttryck och förstärkning till klubbens fans
supporterklubb som vars namn, Black Army, nu har fått en helt ny innebörd.
Funderar lite på Oldsbergs kommentar i början av 2000-talet då han på sitt göteborgska sätt
när Kamerun spelade en fotbollsmatch och de låg under med ett antal mål och en bild från
Kameruns avbytarbänk visades där det fanns gott om Bosse Hanssons nyliga uttryck och då
Oldsberg sa; det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Hårfin skillnad.
Tänker också som en motvikt eller kanske mer som bedömningsnivå på vår ökände
konstnär som använder tryckfrihetsförordningen och konstnärens självklara frihet att uttrycka
islamfobiska synpunkter och låta sig bjudas in till extrema amerikanska muslimhatargrupper
där han med sitt konstnärliga skyddsnät kan säga och göra vad han vill utan att straffas eller
bojkottas eller på annat sätt skadas. Han som fortsätter en fullständigt onödig kamp mot det
islamiska tänkandet och som vi betalar stora pengar i skatt för att han ska skyddas med ett
antal Säpo-personer.
Men måhända är det kanske lättare att slå undan benen på en kommentatorsikon som fyllt 79
år och vid ett olyckligt tillfälle råkade uttrycka sig felaktigt än att ta strid med en kommunikativt
konstnärligt lagd person direkt härledd från vår kulturelit.
Men nog får jag lite fadd smak i munnen.
Känns just nu som att den avsaknade indiansommaren inte har för avsikt att dyka upp under
detta år utan valt att spara sina krafter till nästa år för att då istället slå till med dubbel effekt.
Om det nu är ok att använda indian för att uttrycka en sekvens av året.
Avslutar dagens tankar med att fundera lite på TinTin och på Pippi Långstrumps pappa
negerkungen, om de skulle tycka att det var anstötligt att konditorn på Götgatan som satte upp
lappen framför chokladbollarna där det stod: Ni får kalla dem vad ni vill men priset är 12 kr styck.
Och Nalle Puh kan som ingen annan sammanfatta en händelse eller ett samhälligt uttryck
genom att bara lägga huvudet på sned och säga:
Banaliteter, är det sådant som man äter
Tack för svaret
Jag fann en avhandling om just databaser i Molnet. Trodde faktiskt att det var flera här som såg intresset för detta .
Och Azure är helt klart med.
Kung Carl Gustaf vill inte berätta varför han inte delade ut priset Årets miljöhjälte till fältbiologen Alva Snis Sigtryggsson. De båda träffades för ett kort samtal efter prisceremonin, men någon förklaring fick hon inte.
Logan's Run
Välkommen tillbaka
Skit i det du!
”Jag har gått 139 kvarter. Jag är inte orolig”,
$message .= "Betalare:\n$betalare\n\n";
Not a valid personal number