Re: Crap och darnit!
magnusfernstrom skrev:
Jag vill inte ha en nål i käften. Jag vill inte ha en borr i min tand. Min fina tand! :(
Låt bli då, det är ditt val.
35 svar · 842 visningar · startad av magnusfernstrom
Jag har fått mitt första hål i en tand! På torsdag ska jag laga, men jag vill inte laga! :(
Jag vill inte acceptera att jag fått ett hål. Detta kom som ett nederlag, då jag ALDRIG i hela mitt liv ens varit nära på att få ett hål!
Jag vill inte ha en nål i käften. Jag vill inte ha en borr i min tand. Min fina tand! :(
Re: Crap och darnit!
magnusfernstrom skrev:
Låt bli då, det är ditt val.
Men du fattar ju ingenting! Du ska inte säga så ju, du ska säga "det gör inte ont, laga din tand, din lille spoling". :(
Det gör inte ont, laga din tand, din lille spoling!
Det är bara att bita ihop och fixa hålet, annars kan det bli ännu värre effekter utav det.
Själv ska jag till tandläkaren på fredag och en av mina visdomständer börjar spöka lite, så nu är jag nervös för eventuella åtgärder av detta. Samt att plånboken kommer att bli tom om de skulle få för sig att utföra en liten operation.
Det är inte roligt att vara hos tandläkaren, men det är inte heller roligt att ha tänder som börjar kollapsa.
P.S.
Det gör lite ont att laga hål, men det som gör mer ont är att få bedövningssprutor, så säg helst nej till bedövning.
DET ÄR REDAN FÖRSENT! Tiden är bokad på torsdag. Och jag måste laga den förbaskade tanden. Med eller utan bedövning. Argh!
Får man slippa skolan resten av dagen om käften är avdomnad?
Laga tanden, mes!
Koplik: Din barnskrämmare! Alla har lurat i mig att bedövningar inte alls gör ont. Och vips så ändrade du på det! :o
Nåväl, men kunde visst tigga till sig nån jäkla salva som dom smörjer på innan sprutan. Kanske ska ta och tänka på det, feg som jag är! :e
magnusfernstrom skrev:
Nåväl, men kunde visst tigga till sig nån jäkla salva som dom smörjer på innan sprutan. Kanske ska ta och tänka på det, feg som jag är! :e
Av nån konstig anledning har jag för mig att de stack sprutan och SEN la på salva när jag var mindre. Crazy...
Bire skrev:
Laga tanden, mes!
Bara för att du är van vid det här laget för att du inte borstar tänderna! >:(
nitro2k01: Jahapp. Det lät ju tryggt. Men tandläkaren sa iallafall till mig att man kunde lägga på en salva, typ.
Jaja. Skit i det, nu blir den hursomhelst lagad på torsdag. Ve och fasa!
Tror aldrig jag haft salva öht? Dom stack bara med en nål sist men bedövningen tog inte så dom stack igen... och igen... sen borra dom iaf :e
r/ Passa på att laga den medans du får göra det gratis.
Gein: Jo, att det är gratis är en stor fördel.
Att senare i livet betala för smärta och rädsla fasar jag för! :o
Jag får väl passa på att ta min farmors visdomsord i beaktande; ”Ta bedövning. Jag kommer ihåg när jag skulle dra ut en tand. Tandläkaren gjorde fel, och jag blev både gul, blå och lila. Guuud så ont jag hade. I flera veckor.”
Detta sa hon till mig när jag hade min största tandläkarskräck som unge och frågade om hur det kändes att dra ut en tand. Fråga mig inte varför hon lade till de sista 4 meningarna!
När jag lagade en tand för några år sen var det en rätt söt tandläkarassistent som frågade mig: Med eller utan bedövning?
Den idiotiska manligheten inom mig svarade självklart: Kör utan!
cyprys: Tur för mig att min är en man - som är homosexuell! :e
magnusfernstrom skrev:
Assistenten? Det är assistenten du ska akta dig för. De är lurigast. ;)
Men faktiskt så rekommenderar jag dig att hoppa över bedövningen. Nästan så den gör ondare än att borra. Själva borrningen ilar och "spänner" mest i munnen. Nålsticket i tandsköttet känns precis som det låter.
Ah, tur att jag har haft ilningar sen jag var 3 år i tänderna då. Lite härdad är jag väl då. Nåväl, jag får väl några lugnande doktorkommentarer från min far, feg som jag är :e
På torsdag ska jag lag iallafall, och jag kanske tar utan bedövning. Det är trots allt ett sånt där ... ytligt hål, typ. Det har inte hunnit ner till nerverna, och är väldigt litet.
Oooh, usch och fy, jag gillar inte sånt här! :(
Det jag är mest "ledsen" över är att jag liksom brutit nollan nu! Nu kan jag inte skryta om min välskötta orala hygien längre! Jag kan inte briljera mer! :e
magnusfernstrom skrev:
Se upp med vad han stoppar i munnen... :e
Ta bedövning! För ett par år sedan rotfyllde jag en tand, och då fick jag först en bedövning för att klara av den riktiga sprutan. Kan tillägga att t.o.m örat domnade bort...