Tut i luren igen
917 svar · 122 495 visningar · startad av Lasp · sida 34 av 46
Frågan, av Lasp
Aha klockan är tre och det är måndag :P
Läs frågan i sin helhet →Slussen denna gång: ett sjuhelskottas Check! :)
Rapport från Häggvik
Tutan gick igång ungefär två minuter sent plus att det var två tutor som var i otakt med den andra ungefär 10 sekunder efter den första. Även signalen för "faran över" dröjde onormalt länge. Med andra ord skötte sig inte räddningstjänsten i Attunda, kanske en följd av besparingarna? En felanmälan är gjord till nämnd räddningstjänst så vi får hoppas på bättring till nästa gång.
Uppmanar alla att rapportera eventuella fel till den lokala räddningstjänsten, som har hand om det hela.
Idag återkom räddningstjänsten i Attunda för lite kompletterande uppgifter och man skulle kolla upp aktuell anläggning. Med andra ord är det bara att hoppas att allt är justerat till nästa gång.
Eskilstuna centrum Check
Arendal - Göteborg is funka.
Häggvik - (y), lite låg volym dock.
Solna - Tuuuut!
Svagt, men hörbart här i Hallstahammar. Kanske är det den vackra snön och den stämmningsfulla julmusiken som trycker ner krigs och Alarm hoten >;-)
Japp, här med.
Ulvsunda industriområde, Bromma: Fail å det grövsta... För mycket snö i Hesa Fredrik? :e
Nyinflyttad sen 2 månader och det var första gången jag var hemma. Jag lovar, tutrackaren måste sitta på taket på vårt hus för det lät som om en elefant gick bärsärk i köket. Herrejäklar vilket ljud!
Södermalm (center) btw.
Sundbyberg C - check :)
Eskilstuna centrum Check
Jag hörde inte ett smack, tror jag satt i ett fikarum och lyssnade på kackel istället... :)
Ulvsunda Industriområde.. knäpptyst!
Hovslätt/Norrahammar, inte hört nåt!
Måndag klockan tre uppmanas allmänheten höra upp ! 7 mars 2011
Brandförsvaret uppmanar allmänheten att lyssna extra noga efter varningssirenen "viktigt meddelande till allmänheten" på måndag. Förra månaden provsignalen sändes, så fungerade inte högtalarna överallt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4385555
Nu talas det om signalen "Tut i luren" på radion.
Och där kom den i Fredriksdal
Oppeby, Nyköping: Tjeck!