I morse så var jag tidigt uppe för att kunna utnyttja flextiden på jobbet, hade som målsättning att anlända till jobbet vid 07.15 efter tre och en halv mils körning.
Allt flöt på som det skulle fram till jag såg avfarten till området där jag jobbar, då ringde mobilen.
Heeej pappa!
Sedan med en anklagande röst:
Du har mitt busskort och nycklarna till skolan i bilen.
Mycket riktigt, i mittkonsollen så låg grejerna...hmmm..grrr.
Jag älskar barn. ;)
Sju mil senare och med spräckt tidsplanering så stämplade jag in, medveten om att flextiden inte skulle räcka till utan att det, i vanlig ordning, skulle bli ett minussaldo.
Skyll nu inte på att jag var ouppmärksam när jag satte mig i bilen eller skulle ha förvissat mig om att min älskade lilla dotter hade allt hon behövde innan jag åkte. Allt är barnens fel, så det så. §jr
Får jag fråga vad grejerna gjorde i bilen? Ett busskort är väl inte vad man behöver i bilen? Eller brukar du köra henne till skolan annars?
Ja du får fråga! :)
Jag skjutsade henne till en fotbollsarena igår och då "slängde" hon allt utom mobilen i bilen, därför låg prylarna kvar där.
Sen knallade hon hem därifrån med någon finnig tonåring istället för att ringa till sin curlingfarsa och få hämtning. ;)
Får jag fråga vad grejerna gjorde i bilen? Ett busskort är väl inte vad man behöver i bilen? Eller brukar du köra henne till skolan annars?
Jag skjutsade henne till en fotbollsarena igår och då "slängde" hon allt utom mobilen i bilen, därför låg prylarna kvar där.
Sen knallade hon hem därifrån med någon finnig tonåring istället för att ringa till sin curlingfarsa och få hämtning. ;)
Och tanken slog dig aldrig att ta med dig in sakerna när du kom hem :q För det var väl självklart att hennes busskort ska ligga i bilen :stud
Jag har bestämt mig för att bli en bowlingförälder istället. §e
Du är ju en av dem som träffat Mia och borde veta att hon inte behöver gå om något! Så jag tycker du skall vara snäll mot henne och ta tillbaka ditt påstående innan jag upplyser Bire om ditt påhopp.
247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2