webForumDet fria alternativet

Felixreklam / Hells Angels

Medier & press

21 svar · 849 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,526605,00.html

Såg reklamen & reagerade starkt på det!

Helt makalöst att en sån sak passerar genom så många kritiska ögon alltså.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Helt makalöst att en sån sak passerar genom så många kritiska ögon alltså.

Jag vet inte om det är så makalöst. Jag har aldrig hört talas om Support 81, och tycker nog inte det är så konstigt om en reklambyrå och reklamfolk på en tv-kanal missar det. Men det kanske är jag som är okunnig? :)

Det var helt klart bra att filmen stoppades på en gång dock!

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Bättre än 18 i alla fall...

Jag tycker bara att i dagens samhälle där mycket våld & annan illegal verksamhet kommer från mc-gäng, eller iaf påstås komma från mc-gäng så borde man iaf ifrågasätta varför en kille med en mc-relaterad tröja tillåts vara med i en reklamfilm utan att man tar reda på vad hans tröja står för.

Vad jag dessutom menar är: Varför tillåter man att en kille i en reklamfilm har kläder på sig som uppenbarligen gör reklam för något annat i en reklamfilm för Felix?

Är ju lika dumt som att i en reklamfilm om Gorby´s ha en kille klädd i Arla´s T-shirt, man tar udden av produkten direkt.

Kontenta är att alla är idioter, som vanligt.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om jag fattade det hela rätt fick man inte ha "fel" tshirt som åskådare i Athen ens. Inte heller "felaktiga" flaskor, läs varumärken.
Det enda kreditkortet som var giltigt var Visa!
Kan det ha varit så
Vad gäller den 29é Om man skulle råka passera?

29é?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

tjugofjärde skall det ju vara i niondet! Förlåt, fel syftat.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lasp skrev:

Det enda kreditkortet som var giltigt var Visa!

Det där har jag mycket mycke svårt att tänka mig och det låter mer korkat än något annat jag hört om det skulle visa ( :OO ) sig vara sant.

Lasp skrev:

tjugofjärde skall det ju vara i niondet! Förlåt, fel syftat.

Du menar på mitt party..? Tja, du får komma klädd i ex HA-kläder, eller enbart en blöja, eller skitigt blåställ för mig om du vill, men jag tar inte ansvar för Harrys dresscode! ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Dryden skrev:

Det där har jag mycket mycke svårt att tänka mig och det låter mer korkat än något annat jag hört...

Korkat men sant.

svt.se skrev:

Men det kanske största problemet för publiken på plats i Aten är att det enbart går att betala med ett kreditkort - huvudsponsorn Visas.

Källa

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Web-Tor skrev:

Dryden skrev:

Det där har jag mycket mycke svårt att tänka mig och det låter mer korkat än något annat jag hört...

Korkat men sant.

svt.se skrev:

Men det kanske största problemet för publiken på plats i Aten är att det enbart går att betala med ett kreditkort - huvudsponsorn Visas.

Källa

Sjukt. :l

Det finns en viss tendens till att Bires trådar ofta kommer in på ämnet sport. :e

Dryden skrev:

Det finns en viss tendens till att Bires trådar ofta kommer in på ämnet sport. :e

Det är då inte mitt fel, mes!

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

ähh, låt folk ha på sig va fan dom vill!
Vill Felix inte ha det i sin reklamfilm kan dom stoppa upp den där solen inte lyser!

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

@nders skrev:

Men det kanske är jag som är okunnig? :)

Troligen!

Medlem sedan apr. 200273 inlägg

Bire skrev:

Jag tycker bara att i dagens samhälle där mycket våld & annan illegal verksamhet kommer från mc-gäng, eller iaf påstås komma från mc-gäng så borde man iaf ifrågasätta varför en kille med en mc-relaterad tröja tillåts vara med i en reklamfilm utan att man tar reda på vad hans tröja står för.

Vad jag dessutom menar är: Varför tillåter man att en kille i en reklamfilm har kläder på sig som uppenbarligen gör reklam för något annat i en reklamfilm för Felix?

Är ju lika dumt som att i en reklamfilm om Gorby´s ha en kille klädd i Arla´s T-shirt, man tar udden av produkten direkt.

Kontenta är att alla är idioter, som vanligt.

Håller med om att det är dumt att en sådan sak syns i tv men jag är otroligt trött på att folk förknippar mc och olagligheter. Om nu maffian tycker om BMW inte kallar vi dem för ett BMW gäng och blir oroliga så fort det kommer en BMW körandes. Sedan så är det väl många som har t-shirts med tryck. Många band har ju t-shirts med tryck från andra band.

mvh Alex Robsahm

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Moonman: Tja, nu var det ju inte MC man förknippade med brottsligheter, utan just brottslingar! Klart att man förknippar FÄNGSLADE medlemmar med brottslighet...

magnusfernstrom skrev:

Moonman: Tja, nu var det ju inte MC man förknippade med brottsligheter, utan just brottslingar! Klart att man förknippar FÄNGSLADE medlemmar med brottslighet...

Självklart, jag har svårt att tänka mig att det finns medlemmar i HA och Bandidos som bara tycker om motorcyklar. I folkmun har MC-klubb blivit synonymt med kriminella.

mvh Alex Robsahm

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Har nu aldrig hört om Support 81, inte heller bryr jag mig om en MC skjorta eller nått sånt, vad är det å bry sig i? Är ju inte som killen hade ett hakkors på tröjan.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Moonman skrev:

Håller med om att det är dumt att en sådan sak syns i tv men jag är otroligt trött på att folk förknippar mc och olagligheter.

Men nu handlade det inte om att förknippa MC med olagligheter, utan om en förkortning som har denna rena betydelsen Hells Angels (8=H, 1=A)

Erik Juhlin skrev:

Bättre än 18 i alla fall...

Just det, Adolf Hitler... :x
Jag kände till sifferkombinationerna 18, 88/14 och 81, men det bara för att jag har gjort ett arbete om nynazism i skolan.

nitro2k01 skrev:

Moonman skrev:

Håller med om att det är dumt att en sådan sak syns i tv men jag är otroligt trött på att folk förknippar mc och olagligheter.

Men nu handlade det inte om att förknippa MC med olagligheter, utan om en förkortning som har denna rena betydelsen Hells Angels (8=H, 1=A)

Jo jag kan de flesta olika nummerlekarna men det jag reagerade på var att en person i början av tråden skrev att nu när mc-klubbar gör så mycket dumt borde man inte få ha en mc-relaterad tröja på sig. Det är stor skillnad på en mc-klubb och HA.

mvh Alex Robsahm

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)