Fick en länk av en kompis. Ganska allmänt skön, så jag tänkte dela med mig :e Vill inte citera texten, vet inte hurvida den bryter mot PUL osv osv. Men en länk till en utomstående server borde nog gå bra tror jag :)
Fick en länk av en kompis. Ganska allmänt skön, så jag tänkte dela med mig :e Vill inte citera texten, vet inte hurvida den bryter mot PUL osv osv. Men en länk till en utomstående server borde nog gå bra tror jag :)
Kul inledning på mailet men en omogen avslutning. :l
Precis.
Dessutom är det väl inte så enkelt? Sverige är ju inte en ö i rymden direkt. Vi är skyldiga att följa EU:s regler så väl som internationell lag och hur ser de ut i detta fall? :q Med tanke på avslutningen verkar brevskrivarna inte mogna nog att ha undersökt saken. Dessutom är förolämpningar straffbart i Sverige också....
Svenskar bryter inte mot amerikanska lagar, nej, men bryter de mot svenska lagar genom att tillhandahålla BitTorrent-länkar?
Det är iofs inte olagligt.
Borde ha samma verkningsgrad som det här målet.
Så kallad djuplänkning till musikupptagningar i form av MP3-filer som omfattas av ensamrätt enligt 46 § upphovsrättslagen utgör inte ett straffbart tillgängliggörande för allmänheten. Högsta domstolens dom 2000-06-15, mål nr. B 413-00.