webForumDet fria alternativet

Flickor!

Småprat

89 svar · 2 676 visningar · startad av Mr Nils · sida 5 av 5

Frågan, av Mr Nils

Efter en stunds diskussion med kamrat Christoffer där han försökte övertyga mig att börja träffa normala flickor (istället för "konstiga") så sa han nånting klokt: Funkar det inte så får du ragga upp nån jävla palestina-sjals-brud i hum-fiket som leker vänster... Och som samlar på promo-skivor av okända brit-pop-band och tycker att Broder Daniels comeback var den bästa i den svenska musikhistor

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

override skrev:

Nej, vissa människor klarar inte jag av heller, men de är inte särskilt 'onormala' för det, inte ens om jag väljer att klä uttrycket i silkespapper och skylla på 'olika preferenser'.

Well, allting beror ju på hur ordet tolkas av en själv. För dig har ordet en väldigt stark betydelse, där att kalla någon onormal är väldigt nedsättande. För mig är att vara onormal helt enkelt att vara annorlunda. Att ens tankegångar (etc) inte alltid kan följas av den som använder ordet.

(iofs kan det bero på att folk kallat mig onormal så länge så att jag omdefinierat ordet för att inte bli ledsen. men jag tror inte det.) :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

OveRRidE, lägg ner nu, snälla? Du bevisar bara vår poäng genom att sitta och såga Esen på det sätt du gör.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

spango skrev:

OveRRidE, lägg ner nu, snälla? Du bevisar bara vår poäng genom att sitta och såga Esen på det sätt du gör.

Vad är det frågan om egentligen? :q

Jag ansåg att det var ett dåligt sätt att uttrycka sig och att man kanske borde försöka se djupet i olika personer på ett annat sätt än genom att kalla dem normala och onormala, och dessutom göra de som kallas 'onormala' till offer genom att säga att 'annars skulle ju ingen vilja ha dem'? Uppenbarligen får jag inte säga att jag tyckte att det var fel, men om jag skall vara riktigt ärlig så kunde jag faktiskt inte bry mig mindre. Jag tycker att hans åsikter i allmänhet stinker och det här är inget undantag. När man avfärdas med viftningar som syftar på att man ändå inte skulle förstå, så börjar det bli lite tradigt, det kan jag hålla med om.

Usch. :l

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

-> OveRRidE

Se det så här; Esen har mycket möjligt ett underliggande förakt för de som han kallar onormala. Men å andra sidan tror jag att många av dessa antagligen skulle känna ett sting av förakt gentemot honom. Då är frågan om det verkligen är något problem med detta ömsesidiga förakt. Ingen av dem vill ju umgås med den andre.

UlfT » Det påpekade jag redan i mitt första inlägg i tråden. Hur som helst, det här kommer ju ingenvart.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

OveRRidE skrev:

Hur som helst, det här kommer ju ingenvart.

Och det tog dig 20+ inlägg att komma fram till den slutsatsen? lite trög? ;)

frankof » Du har nog rätt. Kanske skall man inte posta alls så fort det finns andra som har andra åsikter än en själv.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

OveRRidE skrev:

frankof » Du har nog rätt. Kanske skall man inte posta alls så fort det finns andra som har andra åsikter än en själv.

:e
Det vore väl lite väl tråkigt ;)
Vissa åsnor springer inte oavsätt hur mycket man piskar dom, så spar på energien ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

OveRRidE skrev:

Jag ställde ett antal frågor och gjorde ett antal påståenden, varav knappt någon av dem blev besvarade, och när de väl blev det, så handlade det om att det 'inte var lönt att förklara' eftersom jag 'uppenbarligen inte förstod ändå'. Det är vad jag kallar en högklassig diskussion. ;)

Nu var det ju så att jag hade försök förklara vad jag menade och eftersom du inte "vill" förstå vad jag menar så anser ju jag inte att det e någon ideé att forstätta försöka...

Sen så förstår jag inte riktig varför du just reagerade på mitt inlägg om onormala...

Eftersom det första inlägget i denna tråd handlar om just att
Mr Nils bör träffa Onormala tjejer

Och då var vi ju redan där inne på att det finns onormala och normala tjejer...

Sen att inte du vill kalla någon Onormal och normal e väl upp till dig och om jag använder det orden och inte ser att det finns något negativt i det så kommer jag fortsätta med det...

Sen ditt påstående om att jag tycker att alla som inte e som jag e onormala e ju helt fel...

Sen så ser vi ju tydligt att vi inte har samma åsikter om denna fråga och varför då inte bara acceptera detta och gå vidare?

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

*hämtar chips*

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)