webForumDet fria alternativet

Flickor!

Småprat

89 svar · 2 676 visningar · startad av Mr Nils · sida 3 av 5

Frågan, av Mr Nils

Efter en stunds diskussion med kamrat Christoffer där han försökte övertyga mig att börja träffa normala flickor (istället för "konstiga") så sa han nånting klokt: Funkar det inte så får du ragga upp nån jävla palestina-sjals-brud i hum-fiket som leker vänster... Och som samlar på promo-skivor av okända brit-pop-band och tycker att Broder Daniels comeback var den bästa i den svenska musikhistor

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Militanta veganer, falska kvinnosakskvinnor & andra nej-sägare kan se hur bra ut som helst på vykort, men i min säng får dom inte ligga! ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Bire skrev:

Militanta veganer, falska kvinnosakskvinnor & andra nej-sägare kan se hur bra ut som helst på vykort, men i min säng får dom inte ligga! ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

hellre vänsterbrudar än högerbrudar...

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Bire skrev:

Äh. I sängen glömmer man politiken :h
Skämt åsido; jag tycker inte att det är värre att man drar på sig en palestinasjal och gormar än att man drar på sig designerkläder och tror att man har stil och finess...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Esen skrev:

Vi säger så här:
Jag anser att den personen Inte e normal och då alltså inte skulle vilja dejta henne, Och om vi säger att alla skulle tolka henne som onormal så skulle ju ingen vilja dejta henne,

Men som tur e så tycker alla olika

och därför så skulle ju någon annan tycka den jag ansåg vara onormal vara normal...

Hallå bakom flötet? Du har aldrig reflekterat över att det kanske är du själv som är 'onormal' och den som ingen vill 'dejta'?

Du får nog ha lite mer djup i dina resonemang än att dra allt som normalt eller onormalt innan du uttalar dig om vad som är bäst för människor.

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Det jag tror att esen menar är att alla har olika preferenser, och att det då finns någon för alla (istället för att alla raggar på samma tjej, etc).

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

UlfT skrev:

http://forumhuset.mine.nu/fh/viewtopic.php?p=3923&highlight=#3923

:e

Det låter som Chainsaw, tycker jag.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

BRUTALT roligt!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

OveRRidE skrev:

Esen skrev:

Vi säger så här:
Jag anser att den personen Inte e normal och då alltså inte skulle vilja dejta henne, Och om vi säger att alla skulle tolka henne som onormal så skulle ju ingen vilja dejta henne,

Men som tur e så tycker alla olika

och därför så skulle ju någon annan tycka den jag ansåg vara onormal vara normal...

Hallå bakom flötet? Du har aldrig reflekterat över att det kanske är du själv som är 'onormal' och den som ingen vill 'dejta'?

Du får nog ha lite mer djup i dina resonemang än att dra allt som normalt eller onormalt innan du uttalar dig om vad som är bäst för människor.

Tror du missuppfattat mig lite, Som du säger: Det kan ju vara jag som e onormal och det stämmer ju perfekt för vissa...

Vissa tycker det e jag som e onormal medan andra tycker jag e normal...

Det e det jag försökt få fram hela tiden, Att alla har olika syn på vad som e notmalt och onormal...

Mr Nils skrev:

Det jag tror att esen menar är att alla har olika preferenser, och att det då finns någon för alla (istället för att alla raggar på samma tjej, etc).

En som har förståt hur jag menar...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Re: Flickor!

Mr Nils skrev:

vad gillar ni? Normala eller "alternativa" tjejjer/killar? =)

Vad är det för fel att gilla överklassbrudar? ;)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Inget, om man är ute efter bra mat och fina kläder :)

Självklart kan man bli kär i en sådan, men jag finner det personligen mer troligt att jag skulle bli kär i en av den alternativa typen som vissa kallar det. Jag har umgåts en del i överlasskretsar och den typen av tjejer faller jag inte för, jag vill ha andra samtalsämnen än den stora majoriteten av överklassbrudar ;) Jag skiter i vilken som är snyggast, den nya Louis Vuitton väskan eller den nya Chanell, jag skiter i om det är för jävligt att förortsfolk har tagit över C.Goose från dem, och jag orkar inte prata med folk som generellt inte tänkt en självständig tanke i annat sammanhang än shopping.

Skål!

:)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Flickor!

Ojojoj... Nyss hemkommen från en mycket trevlig kväll.

Tänk er Rosenlundsbadet i Jönköping - ett ganska ordinärt bad med 50-metersbanor, hopptorn inomhus, utomhusbassäng, rejält äventyrsbad och skaplig relax.
Lägg till 2000 studenter, en rejäl bar, tävlingar i 50-metersbassängen, scen på gräsmattan där Fame Factory och nåt coverband uppträder, Soultrain som kör disco i äventyrsbadet och bastusittning med ekivoka studentsånger i dambastun... :birp

Icke att förglömma alla gyllenbruna flickor i bikini som studsade omkring överallt med en öl i näven eller lekte med oss pöjkar i bassängerna... §e Ojojoj... :e

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Diskussionen som ledde till skapandet av den här tråden blev en serie. Den är gjort av kamrat Christoffer på nån "gördinegenserie" sida där man får välja figurer etc, och dialogen är saxat direkt från icq-loggen. (jag är killen till höger) :)

http://www.me03.se/nils/serie.jpg
http://www.me03.se/nils/serie2.jpg

Sen en som handlar om nånting annat. :)
http://www.me03.se/nils/serie3.jpg

Medlem sedan juli 2000297 inlägg

Re: Flickor!

:stefan: skrev:

Jotack, ni hördes en bit över hela rosenlund ;).

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Re: Re: Flickor!

sebbz skrev:

:stefan: skrev:

Jotack, ni hördes en bit över hela rosenlund ;).

Bra det, då funkade PAt som det skulle. ;)

Esen skrev:

Tror du missuppfattat mig lite, Som du säger: Det kan ju vara jag som e onormal och det stämmer ju perfekt för vissa...

Det e det jag försökt få fram hela tiden, Att alla har olika syn på vad som e notmalt och onormal...

Svart eller vitt, det är det enda som gäller, eller hur? :OO

Vi återgår till det här;

Esen skrev:

Det e såklart en tolkningsfråga, Alla har ju olika uppfattningar om vad som e normalt och inte normalt, Och det e väl tur för annars skulle ju ingen vilja ha dom onormala...

I den sista meningen finns det minsann inget utrymme för olika preferenser inför norm eller onormalitet. Här handlar det bara om att det är tur att det finns (korkade?) människor som inte förstår bättre än att 'dejta' de onormala i samhället, vilket är tur givetvis, för då är det inte så synd om dem.

Människor som inte är som du Esen, behöver inte vara offer, 'skabbiga tattare' eller kommunister.

OveRRidE skrev:

Esen skrev:

Svart eller vitt, det är det enda som gäller, eller hur? :OO

Vi återgår till det här;

Esen skrev:

Det e såklart en tolkningsfråga, Alla har ju olika uppfattningar om vad som e normalt och inte normalt, Och det e väl tur för annars skulle ju ingen vilja ha dom onormala...

I den sista meningen finns det minsann inget utrymme för olika preferenser inför norm eller onormalitet. Här handlar det bara om att det är tur att det finns (korkade?) människor som inte förstår bättre än att 'dejta' de onormala i samhället, vilket är tur givetvis, för då är det inte så synd om dem.

Människor som inte är som du Esen, behöver inte vara offer, 'skabbiga tattare' eller kommunister.

Känns som om du inte förstår hur ja menade och tänker inte ens försöka mig på att förklara för 3:e gången, Så du får tolka vad jag menade hur du vill...

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)